sons/offshore-energy
China Merchants Energy Shipping (CMES) złożyło zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców o nośności 307 000 t, w porozumieniu z Dalian Shipbuilding Industry (DSIC).
Zamówienie jest następstwem kontraktu CMES na cztery przewoźniki VLCC, zawartym w listopadzie 2019 r. z China Shipbuilding Group. Najnowszy kontrakt zwiększył ilość VLCC DSIC do ponad 100 statków.
Dostawy tych dwóch statków planowane są na lipiec i wrzesień 2022 r. Wartość umowy szacuje się na 166,3 mln dolarów.
Statki będą wyposażone w niektóre z najnowszych ekologicznych technologii, mających na celu zmniejszenie zużycia energii i paliwa przez statki, w tym system smarowania powietrznego w jednym i system napędu żagla w drugim statku.
CMES i DSIC przetestowały układ napędowy żagla w 2018 r. na ich nowym VLCC. System opracowany przez DSIC został opisany jako pierwszy w branży.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,81 $ | baryłka | -2,89% | 16:57 |
Cyna | 21418,00 $ | tona | 1,27% | 13 sty |
Cynk | 2751,00 $ | tona | -0,72% | 13 sty |
Aluminium | 2009,00 $ | tona | -0,79% | 13 sty |
Pallad | 2393,50 $ | uncja | -1,03% | 16:57 |
Platyna | 1085,80 $ | uncja | -3,59% | 16:57 |
Srebro | 24,69 $ | uncja | -3,44% | 16:57 |
Złoto | 1827,55 $ | uncja | -1,02% | 16:57 |