sons/offshore-energy
China Merchants Energy Shipping (CMES) złożyło zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców o nośności 307 000 t, w porozumieniu z Dalian Shipbuilding Industry (DSIC).
Zamówienie jest następstwem kontraktu CMES na cztery przewoźniki VLCC, zawartym w listopadzie 2019 r. z China Shipbuilding Group. Najnowszy kontrakt zwiększył ilość VLCC DSIC do ponad 100 statków.
Dostawy tych dwóch statków planowane są na lipiec i wrzesień 2022 r. Wartość umowy szacuje się na 166,3 mln dolarów.
Statki będą wyposażone w niektóre z najnowszych ekologicznych technologii, mających na celu zmniejszenie zużycia energii i paliwa przez statki, w tym system smarowania powietrznego w jednym i system napędu żagla w drugim statku.
CMES i DSIC przetestowały układ napędowy żagla w 2018 r. na ich nowym VLCC. System opracowany przez DSIC został opisany jako pierwszy w branży.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych