sons/offshore-energy
China Merchants Energy Shipping (CMES) złożyło zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców o nośności 307 000 t, w porozumieniu z Dalian Shipbuilding Industry (DSIC).
Zamówienie jest następstwem kontraktu CMES na cztery przewoźniki VLCC, zawartym w listopadzie 2019 r. z China Shipbuilding Group. Najnowszy kontrakt zwiększył ilość VLCC DSIC do ponad 100 statków.
Dostawy tych dwóch statków planowane są na lipiec i wrzesień 2022 r. Wartość umowy szacuje się na 166,3 mln dolarów.
Statki będą wyposażone w niektóre z najnowszych ekologicznych technologii, mających na celu zmniejszenie zużycia energii i paliwa przez statki, w tym system smarowania powietrznego w jednym i system napędu żagla w drugim statku.
CMES i DSIC przetestowały układ napędowy żagla w 2018 r. na ich nowym VLCC. System opracowany przez DSIC został opisany jako pierwszy w branży.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny