PMK
Izraelski armator, Zim Integrated Shipping Services (ZIM), przedstawił pierwszy roczny raport na temat zrównoważonego rozwoju, z mocnym naciskiem na działania mające zmniejszyć ślad węglowy firmy. Armator chce między innymi o połowę uciąć emisję dwutlenku węgla.
Raport obejmuje informacje dotyczące obecnych działań związanych z ładem korporacyjnym i etyką biznesu, a także ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Ponadto firma szczegółowo opisała działania mające na celu zminimalizowanie śladu węglowego poprzez zmniejszenie emisji, zarówno na morzu, jak i na lądzie.
ZIM chce każdego roku zmniejszyć o 2 proc. emisję dwutlenku węgla i związków siarki w przeliczeniu na jeden TEU (gCO2/TEU-km). Dodatkowo pomiędzy 2019 i 2025 roku emisję mają się zmniejszyć o dodatkowe 18 proc., by osiągnąć łącznie o połowę mniejszą emisję CO2 do 2025 roku.
ZIM zapewnia, że jego flota spełnia wszystkie obowiązkowe normy i przestrzega wszystkich odpowiednich traktatów dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu mórz, w tym rezolucji IMO, Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL) czy Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS).
- Naszym priorytetem jest osiągnięcie najwyższych standardów zrównoważonego rozwoju i etyki biznesowej- powiedział Eli Glickman, prezes i dyrektor generalny ZIM. - W ostatnich latach wdrożyliśmy nowe tryby działania, procedury pracy, szkolenia i wytyczne, aby zwiększyć zrównoważony rozwój i utrzymać nasz Kodeks Etyki - podsumował Glickman.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny