• <
bulk_cargo_port_szczecin

Via Baltica: 5 konsorcjów i firm chce budować drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna

pc

13.03.2017 17:00 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Via Baltica: 5 konsorcjów i firm chce budować drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna

Partnerzy portalu

Via Baltica: 5 konsorcjów i firm chce budować drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna - GospodarkaMorska.pl

Pięć konsorcjów i firm chce budować tzw. drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna na trasie S61 Via Baltica. Firmy zaproponowały ceny od 75 mln zł do ponad 99,5 mln zł. W poniedziałek otwarto oferty przetargowe – podała GDDKiA.

Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy ok. 6,6 km drugiej jezdni i poszerzenia pasa już istniejącej obwodnicy Szczuczyna, która ma być rozbudowana.

– Najtańszą ofertę złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o. Ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC, któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę – poinformował w poniedziałek PAP rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski. Najdroższą ofertę – na ponad 99,4 mln zł – złożyło konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A., Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP S.A.

Wszystkie firmy zadeklarowały realizację inwestycji w czasie blisko dwóch i pół roku od dnia podpisania umowy. Rzecznik białostockiego GDDKiA tłumaczy, że skoro wszystkie firmy zaproponowały taki sam czas realizacji, jak również inne parametry, o wyborze wykonawcy zdecyduje cena, „o ile któraś z ofert nie ma braków”. GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą w drugim kwartale 2017 r.

Obwodnica Szczuczyna znajduje się na odcinku przyszłej S61 od Ostrowi Mazowieckiej do już istniejącej obwodnicy Augustowa. Druga, tzw. lewa nitka obwodnicy Szczuczyna będzie miała 6,5 km długości bez tzw. węzła drogowego Szczuczyn. Ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego. W ramach planowanej inwestycji poszerzana będzie też prawa jezdnia obwodnicy, likwidowane dwa skrzyżowania. Przebudowywane będą również drogi, które będą kolidować z przyszłą S61.

W lutym GDDKiA ogłosiła dwa przetargi na projekt i wykonanie dwóch odcinków Via Baltica S61 w Podlaskiem na łączną długość 34,5 km tej drogi od planowanego węzła Kolno, przez Stawiski do Szczuczyna. Oba odcinki znajdują się na północ od Łomży: odcinek od węzła Kolno (z którym ma się w przyszłości łączyć planowana łomżyńska obwodnica – PAP) do Stawisk (16,4 km) oraz od Stawisk do Szczuczyna (18 km). Mają być gotowe do połowy 2021 r.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.