pc/Polski Klaster Morski
V Spotkanie Informacyjno-Promocyjne Polskiego Związku Zarządców Statków odbyło się 6 kwietnia 2017 r. pod wiele mówiącym hasłem przewodnim: „Why Poland is a place to be?”. W siedzibie DNV GL POLAND zebrali się przedstawiciele biznesu morskiego związanego głównie z shippingiem.
Działalność Polskiego Związku Zarządców Statków w ostatnim okresie zaprezentowali Piotr Masny (Seatrans Ship Management Poland sp. z o.o.) i Radosław Stefaniak, sekretarz PZZS. Firmy działające w PZZS koncentrują się na usługach ship management oraz crew management, a także marine risk management. Zarządzają flotą 188 statków o łącznym tonażu około 2,3 mln dwt. Organizacja skupia 17 członków oraz 6 podmiotów wspierających.
PZZS kreuje prawa i regulacje administracyjne sprzyjające rozwojowi usług związanych z zarządzaniem flotami i załogami, wspieraniem oficerów i marynarzy działających w warunkach gospodarki międzynarodowej, ale borykających się z regulacjami wewnętrznymi gospodarki polskiej. Współpraca tej organizacji z władzami lokalnymi i promocja w kraju oraz na rynkach międzynarodowym przejawiają się m.in. we współorganizacji takich przedsięwzięć, jak gdyńskie Forum Morskie i Mare Forum w Sopocie, które stało się już cykliczną imprezą. Niezwykle ważnym przedsięwzięciem wspierającym rozwój branży są studia podyplomowe Modern Ship Management organizowane w Akademii Morskiej w Gdyni.
Podczas spotkania firmy zaprezentowali m.in.: Henrik Bach (prezes DNV GL Poland), Olga Pietkiewicz (Hempel Polska), Dorota Morka, Marcin Naruszewicz (TTS Poland), Magdalena Bulc (dyrektor AHB Polska). Można było także poznać następujące przedsiębiorstwa:
1. OMEGA SeaManager – SOFT TEAM I/S
2. HEMPEL Polska sp. z o.o.
3. JOTUN Polska sp. z o.o.
4. TTS Poland sp. z o.o.
5. WILHELMSEN Ships Service Polska sp. z o.o.
6. NET Marine sp. z o.o.
7. Willis Polska S.A.
8. AHB Service sp. z o.o.
9. ROMEKO marine sp. z o.o.
10. STEFSHIP sp. z o.o. sp.k.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk