• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Trwają prace nad nowym terminalem w Helsinkach. Pasażerowie opowiedzieli, jakie mają oczekiwania

23.05.2016 06:04 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Trwają prace nad nowym terminalem w Helsinkach. Pasażerowie opowiedzieli, jakie mają oczekiwania
Trwają prace nad nowym terminalem w Helsinkach. Pasażerowie opowiedzieli, jakie mają oczekiwania - GospodarkaMorska.pl

W Helsinkach trwają już prace nad rozbudową terminalu promowego w zachodniej części portu. Tallink, dla którego połączenie Tallin-Helsinki, jest jednym z kluczowych, postanowił zapytać pasażerów, co sądzą o rozbudowie oraz czego oczekują po nowej inwestycji.
 
Budowa całkowicie nowego terminalu 2 w zachodniej części (Länsisatama) portu w Helsinkach oznaczała konieczność wprowadzenia wielu zmian w ruchu promowym. Były one konieczne, by usprawnić proces inwestycyjny. Pasażerowie doskonale to rozumieją. Firma Tallink postanowiła zapytać rożne osoby, które regularnie korzystają z oferty portu w Helsinkach, czego się spodziewają po nowym terminalu.
 
Pasażerowie zgodnie przyznają, że nadbrzeże zachodnie jest kluczowe dla infrastruktury transportowej Helsinek. Bez trudu można do niego dotrzeć z centrum miasta, zarówno pieszo, jak i wszystkimi środkami transportu. Jednocześnie większość z nich uważa, że stary terminal, obok którego realizowana jest nowa inwestycja, jest już nieco wysłużony. Jego oferta nie jest zbyt bogata. Budowa nowego była zatem koniecznością. Większość osób zapytanych o oczekiwania względem nowej konstrukcji, przyznaje, że liczy na lepszą ofertę barów i restauracji, a także miejsc, w których można będzie zrobić zakupy.
 
Jedną z podnoszonych kwestii jest również przepustowość obecnie wykorzystywanego terminalu, który w zgodnej opinii pasażerów nie wystarczy już do obsługi aktualnego ruchu.
 
Osoby pytane o rozwój infrastruktury w Helsinkach wyraziły również satysfakcję z nowo budowanego promu, który będzie służył pasażerom na trasie Tallin-Helsinki. Jednostka Megastar ma rozpocząć służbę na początku 2017 r. Będzie to nowoczesny statek typu dual-fuel o długości 212 metrów długości. Będzie mógł przyjąć na pokład 2800 osób. Koszt jego budowy powinien się zamknąć w kwocie 230 milionów euro.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40250,00 $ tona -1,71% 26 lis
 Cynk 3330,00 $ tona -2,94% 26 lis
 Aluminium 2618,00 $ tona -4,45% 26 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.