PMK
Przedstawiciele stoczni rzecznych oraz armatorzy barek przesłali list otwarty do ekologów, w tym organizacji WWF, w którym popierają regulację polskich rzek.
W piśmie apelują o zaprzestanie rozpowszechniania nieprawdziwych informacji o rzekomych zagrożeniach dla środowiska jakie miałoby przywrócenie żeglugi na polskich rzekach. Ekolodzy przy pomocy mediów krytykowali m.in regulację Odry twierdząc, że powinna ona mieć naturalny charakter, a nie być wybetonowana.
- W ostatnim okresie pojawiły się argumenty, których nie można było zostawić bez odpowiedzi, bo one były fałszywe – mówił w Radiu Szczecin Zbigniew Antonowicz, prezes Stowarzyszenia Teraz Odra.
Regulację rzek prowadzi się już innymi metodami niż w poprzednich dziesięcioleciach - mówią przedstawiciele instytucji i firm, które są zainteresowane przywrócenie żeglowności m.in. na Odrze.
- Zabudowa regulacyjna była robiona prostymi metodami poprzez zastosowanie materiałów, które w mniejszości można nazwać "betonowaniem" - argumentują.
Komisja Europejska zaleca w tzw. Białej Księdze Transportu, aby do 2030 roku około 30% ładunków z samochodów przerzucić na transport rzekami, jako bardziej ekologiczny. Jedna barka może zabrać na swój pokład ładunek 30 ciężarówek.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej