PMK
Przedstawiciele stoczni rzecznych oraz armatorzy barek przesłali list otwarty do ekologów, w tym organizacji WWF, w którym popierają regulację polskich rzek.
W piśmie apelują o zaprzestanie rozpowszechniania nieprawdziwych informacji o rzekomych zagrożeniach dla środowiska jakie miałoby przywrócenie żeglugi na polskich rzekach. Ekolodzy przy pomocy mediów krytykowali m.in regulację Odry twierdząc, że powinna ona mieć naturalny charakter, a nie być wybetonowana.
- W ostatnim okresie pojawiły się argumenty, których nie można było zostawić bez odpowiedzi, bo one były fałszywe – mówił w Radiu Szczecin Zbigniew Antonowicz, prezes Stowarzyszenia Teraz Odra.
Regulację rzek prowadzi się już innymi metodami niż w poprzednich dziesięcioleciach - mówią przedstawiciele instytucji i firm, które są zainteresowane przywrócenie żeglowności m.in. na Odrze.
- Zabudowa regulacyjna była robiona prostymi metodami poprzez zastosowanie materiałów, które w mniejszości można nazwać "betonowaniem" - argumentują.
Komisja Europejska zaleca w tzw. Białej Księdze Transportu, aby do 2030 roku około 30% ładunków z samochodów przerzucić na transport rzekami, jako bardziej ekologiczny. Jedna barka może zabrać na swój pokład ładunek 30 ciężarówek.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?