• <
ATC_CARGO_TOP

Rok 2016 dla szczecińskiego terminalu Cronimet Pl sp. z o.o.

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Rok 2016 dla szczecińskiego terminalu Cronimet Pl sp. z o.o.
Rok 2016 dla szczecińskiego terminalu Cronimet Pl sp. z o.o. - GospodarkaMorska.pl
20.03.2017 Źródło: własne

Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz usprawnieniom technicznym, jak i wysiłkowi załogi, firma Cronimet w 2016 roku na swoim szczecińskim terminalu przeładowała łącznie około 130 tys. ton złomu. W zeszłym roku Cronimet obsłużył około 50 jednostek pływających w tym statki, barki.

Na polskim rynku Cronimet działa od 2003 roku poprzez swoje cztery oddziały: w Szczecinie, Kłopocie koło Inowrocławia (gdzie znajduje się centrala), w Herbach koło Częstochowy oraz w Mielcu. Spółka zajmuje się hurtowym skupem, przetwórstwem i sprzedażą złomu stopowego, metali nieżelaznych, stali narzędziowych i metali kolorowych. Wytwarza gotowy wsad do pieców hutniczych, który jest dostarczany bezpośrednio do hut.

Pomimo wielu sukcesów jednym z ogromnych problemów, z jakimi zmaga się obecnie firma w Szczecinie, to uciążliwości zapachowe utrudniające, czy wręcz uniemożliwiające prace. Mają one swoje źródło w procesie przekształcania odpadów (wyrobów gumowych) w jednym z zakładów produkcyjnych znajdujących się w porcie. Działania tej firmy niestety przyczyniają się do emisji duszącego i drażniącego zapachu, z którym muszą borykać się pracownicy Cronimetu, pracownicy sąsiadujących firm, a także mieszkańcy okolicznych bloków. Na uwagę zasługuje fakt, iż funkcjonowanie tej firmy od samego początku spotykało się z licznymi protestami pracowników sąsiadujących firm oraz mieszkańców, którzy nie radzili sobie ze smrodem emitowanym przez spalarnię, jednakże do dnia dzisiejszego sytuacja nie uległa zmianie. Firma Cronimet kieruje się w swoim działaniu standardami etycznymi, wśród których szczególnie ważne jest zapewnienie bezpiecznych i przyjaznych warunków pracy  pracownikom firmy. Niestety w tym przypadku jest to niezwykle trudne. Firma zgłaszała sprawę już wielokrotnie do organów, które mogłyby w tej kwestii zainterweniować. Do dzisiaj sytuacja nie uległa zmianie.

Kolejnym problem, który poniekąd utrudnia dalszy rozwój firmy jest stan infrastruktury. Nie tylko Cronimet, ale też inne okoliczne firmy czekają na nową nawierzchnię przy ul. Kujota.

Bardzo ważnym aspektem jest także obiecana przebudowa obrotnicy Parnickiej, która poprawiłaby znacznie dostęp terminalu od strony wody. Liczymy, że prace w tym zakresie również niebawem ruszą.

W minionym roku udało się firmie Cronimet zrealizować także projekt wykonania wspólnej analizy nawigacyjnej dla kanału przemysłowego. Wykonana analiza pozwoli w przyszłości na wprowadzenie większych jednostek oraz usprawniła ruch w kanale przemysłowym.

Warto podkreślić tutaj, dobrą współpracę firmy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, która pozwala w szybkim czasie rozwiązać codzienne problemy.

 

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33060,00 $ tona 0,46% 11 cze
 Cynk 3011,00 $ tona 1,55% 11 cze
 Aluminium 2490,00 $ tona 0,81% 11 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.