PMK
Riga Universal Terminal (RUT), część portu Ryga, podpisała umowę z firmą JSC BMGS na rozbudowę dwóch nabrzeż na terenie terminalu.
Władze portu oddały nabrzeże ZO-1 i ZO-2 w tym roku w leasing firmie Riga Universal Terminal i dały zgodę na rozbudowę infrastruktury w tym miejscu. Prace będą obejmowały pogłębianie dna morskiego, wydłużenie nabrzeż oraz przebudowę kanalizacji.
RUT jest jednym z najszybciej rozwijających się terminali w porcie Ryga. Obiekt specjalizuje się w przeładunkach towarów masowych oraz drobnicy w kontenerach. Rocznie przeładowuje się tam 3 mln ton towarów, co czyni ten terminal jednym z pięciu największych w Rydze.
W tym roku w Rydze przeładowano ogólni 10,6 mln ton węgla - 12,2 proc. mniej niż w zeszłym roku. Gdyby jednak liczyć wynik tylko do września, to spadek wniósłby aż -17,1 proc. Na obecny wzrost przeładunków węgla w Rydze złożył się szereg czynników: wejście sezonu grzewczego, większy popyt na węgiel na rynkach europejskich i większy eksport Rosji tego surowca.
Przez pierwsze 10 miesięcy wzrósł za to przeładunek drobnicy, o 2,8 proc. Same obroty kontenerami wzrosły z kolei do 314,3 tys. TEU (+6,5 proc.). Niskie za to pozostały przeładunki paliw. Do października port przeładował 7,1 mln ton tych towarów, aż o 20,7 proc. mniej niż w zeszłym roku.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key