pc
Szybki prom Leonora Christina, który wykonuje połączenia w barwach BornholmerFærgen, został sprzedany do Hiszpanii. Nie oznacza to jednak, że już teraz zniknie z wód Bałtyku.
Zbudowany w 2011 r. katamaran znany jest pasażerom, którzy korzystają z połączenia Rønne-Ystad. Duński armator poinformował jednak właśnie o sprzedaży jednostki. Zgodnie z osiągniętym porozumieniem, trafi ona do Hiszpanii. Nabywcą statku została firma Fred Olsen, która obsługuje połączenia na Wyspach Kanaryjskich.
Nie oznacza to jednak, że Leonora Christina z dnia na dzień opuści flotę Færgen. Statek będzie pływał z Bornholmu do Ystad do 2018 r. Po sprzedaży został wyczarterowany od hiszpańskiego przewoźnika. Dzięki temu na swojej dotychczasowej trasie pozostanie jeszcze półtora roku – do czasu wygaśnięcia koncesji. 1 września 2018 r. połączenia na Bornholm zacznie obsługiwać Mols-Linien.
Leonora Christina została zbudowana w stoczni Austal Ships w Australii. Statek ma 112 m długości, a na pokład może zabrać 1400 pasażerów, 350 pojazdów osobowych oraz 40 pojazdów ciężarowych. Katamaran rozwija prędkość 40 węzłów (74 kilometry na godzinę).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny