jk/umgdy.gov.pl
W dniach 30-31 b.r. sierpnia odbyła się w siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni, konferencja Projektu EfficienSea 2. Jej tematem było omówienie przebiegu badań i wstępnych wyników morskich testów prototypu systemu „Smart Buoy” (SMB), którego koncepcja została opracowana przez pracowników Wydziału Oznakowania Nawigacyjnego w ramach realizacji zadań grupy tematycznej projektu – „Maritime Services”.
Uczestnikami spotkania byli eksperci od techniki oznakowania nawigacyjnego oraz AIS, pochodzący ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii oraz specjaliści z Akademii Morskiej w Gdyni, Politechniki Gdańskiej, firmy NavSim oraz gospodarze wydarzenia. Nowo powstały system SMB został zamontowany na pławie torowej G2 do Portu Gdynia. Jego zadaniem jest sterowanie światłem nawigacyjnym w zależności od ruchu statków na torze do portu i efektywne zarządzanie zużyciem energii. W zależności od wyposażenia znaku nawigacyjnego system SMB może być dalej rozwijany dla automatycznego sterowania pracą urządzeń w powiązaniu z lokalnymi warunkami nawigacyjnymi i meteorologicznymi.
Na zakończenie uczestnicy konferencji wzięli także udział w morskiej inspekcji oznakowania portów Gdańska i Gdyni na statku K-20.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny