jk/umgdy.gov.pl
W dniach 30-31 b.r. sierpnia odbyła się w siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni, konferencja Projektu EfficienSea 2. Jej tematem było omówienie przebiegu badań i wstępnych wyników morskich testów prototypu systemu „Smart Buoy” (SMB), którego koncepcja została opracowana przez pracowników Wydziału Oznakowania Nawigacyjnego w ramach realizacji zadań grupy tematycznej projektu – „Maritime Services”.
Uczestnikami spotkania byli eksperci od techniki oznakowania nawigacyjnego oraz AIS, pochodzący ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii oraz specjaliści z Akademii Morskiej w Gdyni, Politechniki Gdańskiej, firmy NavSim oraz gospodarze wydarzenia. Nowo powstały system SMB został zamontowany na pławie torowej G2 do Portu Gdynia. Jego zadaniem jest sterowanie światłem nawigacyjnym w zależności od ruchu statków na torze do portu i efektywne zarządzanie zużyciem energii. W zależności od wyposażenia znaku nawigacyjnego system SMB może być dalej rozwijany dla automatycznego sterowania pracą urządzeń w powiązaniu z lokalnymi warunkami nawigacyjnymi i meteorologicznymi.
Na zakończenie uczestnicy konferencji wzięli także udział w morskiej inspekcji oznakowania portów Gdańska i Gdyni na statku K-20.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju