• <
ATC_CARGO_TOP

Prace nad nowymi promami dla Calmac zmierzają we właściwym kierunku

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Prace nad nowymi promami dla Calmac zmierzają we właściwym kierunku
Prace nad nowymi promami dla Calmac zmierzają we właściwym kierunku - GospodarkaMorska.pl

mk

Firma CalMac Ferries już w przyszłym roku otrzyma dwa nowe promy. Prace nad nowymi jednostkami, które trwają w stoczni Ferguson Marine Engineering, są zaawansowane i wszystko wskazuje na to, że statki zostaną dostarczone armatorowi na czas.

Władze szkockiej stoczni oraz przedstawiciele armatora poinformowali, że prace konstrukcyjne nad nowymi statkami dual-fuel idą w jak najlepszym kierunku. Działania związane z kompletowaniem kadłubów przekroczyły już półmetek. W przypadku konstrukcji o numerze roboczym 801 osiągnęły już 75 procent zaawansowania, w w wypadku kadłuba o numerze 802 prace są na poziomie 60 procent. Pierwsza z nowych jednostek zostanie dostarczona w połowie 2018 r., a kolejna kilka miesięcy później.

W ubiegłym miesiącu do szkockiej stoczni dostarczone zostały jednostki napędowe, które zostaną zainstalowane na nowych promach. Są to silniki typu dual-fuel, co oznacza, że będzie można je zasilać zarówno konwencjonalnym paliwem, jak i ekologicznym gazem. Dobiegają też końca prace nad zbiornikami do przechowywania paliwa LNG. Zasobniki o długości 20 metrów oraz średnicy 4 metrów trafią do stoczni Ferguson Marine Engineering w czerwcu br.

„To imponujące móc zobaczyć dwie jednostki, które budowane są tuż obok siebie. Faza, w której znajduje się budowa, już dziś pozwala nam zobaczyć, jak jednostki nabierają kształtów na pochylni” - powiedział Jim Anderson z Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL). „Stocznia przechodzi teraz do etapu, na którym odbywać się będzie instalacja głównego wyposażenia”.
Nie podjęto jeszcze decyzji, na jakich trasach pływać będą nowe promy. Wszystko wskazuje jednak na to, że będę obsługiwać połączenia na wyspy Arran i Skye.

 Każdy z nowych promów dla szkockiego przewoźnika, który jest własnością skarbu państwa, będzie miał 100 metrów długości i będzie mógł zabrać na pokład 1000 pasażerów oraz 127 pojazdów. Wartość kontraktu podpisanego przez armatora ze stocznią Ferguson Marine Engineering, opiewa na sumę 97 milionów funtów.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31902,00 $ tona 2,04% 22 cze
 Cynk 2841,00 $ tona 0,32% 22 cze
 Aluminium 2375,00 $ tona 0,93% 22 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.