PMK
21 lutego powstało nowe przedsiębiorstwo żeglugowe G2 Ocean, wynikłe z połączenia armatorów masowców Gearbulk i Grieg Star. Tym samym powstała jedna z największych w świecie flot masowców szerokolukowych.
Grieg Star jest armatorem znanym w polskim porcie. Jego regularny serwis transatlantyckich zawia do Gdyni. Jest to szlak łączący porty Zatoki Meksykańskiej i wschodniego wybrzeża USA z Europą Północną. Serwis oferuje zawinięcia do portów w: Houston, Mobile, Panama City, Brunswicku, Savannah, Wilmington, Liverpoolu, Antwerpii, Rotterdamu, Gdynii i Bremen.
O powstaniu sojuszu było wiadomo już w październiku zeszłego roku. W nowym armatorze 65 proc. udziałów obejmie Ocean Gearbulk, pozostała część przypadnie Grieg Star. Uzyskana niedawno zgoda urzędu antymonopolowego praktycznie przesądza o jego powstaniu.
W flocie nowego armatora znajdzie się ponad 130 szerokolukowych (open hatch), semi open hatch oraz konwencjonalnych masowców. Masowce open hatch najczęściej wykorzystywane są do przewozów ładunków półmasowych, w tym szczególnie drewna pakietyzowanego, papieru w rolach, stali.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny