PMK
21 lutego powstało nowe przedsiębiorstwo żeglugowe G2 Ocean, wynikłe z połączenia armatorów masowców Gearbulk i Grieg Star. Tym samym powstała jedna z największych w świecie flot masowców szerokolukowych.
Grieg Star jest armatorem znanym w polskim porcie. Jego regularny serwis transatlantyckich zawia do Gdyni. Jest to szlak łączący porty Zatoki Meksykańskiej i wschodniego wybrzeża USA z Europą Północną. Serwis oferuje zawinięcia do portów w: Houston, Mobile, Panama City, Brunswicku, Savannah, Wilmington, Liverpoolu, Antwerpii, Rotterdamu, Gdynii i Bremen.
O powstaniu sojuszu było wiadomo już w październiku zeszłego roku. W nowym armatorze 65 proc. udziałów obejmie Ocean Gearbulk, pozostała część przypadnie Grieg Star. Uzyskana niedawno zgoda urzędu antymonopolowego praktycznie przesądza o jego powstaniu.
W flocie nowego armatora znajdzie się ponad 130 szerokolukowych (open hatch), semi open hatch oraz konwencjonalnych masowców. Masowce open hatch najczęściej wykorzystywane są do przewozów ładunków półmasowych, w tym szczególnie drewna pakietyzowanego, papieru w rolach, stali.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni