PMK
Alians 2M, składający się z Maerska i MSC, opuścił brytyjski port w Southampton. Armatorzy wypisali obiekt z listy portów w serwisie AE1 na szlaku Azja-Europa.
- Powodem wycofania połączenia z Southampton było to, że nie mogliśmy zaoferować niezawodnej usługi z obecna liczbą zawinięć w serwisie AE1. Dlatego, aby poprawić jakość naszych usług, postanowiliśmy anulować jedno z zawinięć - powiedział rzecznik Maerska dla portalu The Loadstar.
Ostatnim statkiem 2M, który zawinie do Southampton była MSC Diana o ładowności 19,5 tys. TEU. Rzecznik potwierdził, że to zakończyło to bezpośrednie połączenia linii do portu.
- AE1 było jedynym bezpośrednim połączeniem Southampton obsługiwanym przez Maersk Line. Port będzie w przyszłości obsługiwany przez jedno z naszych połączeń feederowych – powiedział.
Maersk zapowiedział, że po anulowaniu serwisu towary do Southampton będą przewożone na statkach dostawczych do Felixstowe i stamtąd przesyłane transportem drogowym lub mniejszymi jednostkami morskimi.
Port w Southampton jest największym portem eksportowym w Wielkiej Brytanii, obsługującym rocznie eksport warty 40 miliardów funtów. Całkowity obrót handlowy obsługiwany przez port wart jest około 75 miliardów funtów.
Port jest także domem dla drugiego co do wielkości terminalu kontenerowego w Wielkiej Brytanii i każdego roku obsługuje około miliona kontenerów.
W ciągu ostatnich pięciu lat zainwestowano tam 280 milionów funtów w urządzenia portowe, w tym ponad 50 milionów funtów w nowe urządzenia do eksportu pojazdów. Port niedawno otworzył swój najnowszy terminal samochodowy.
Ponadto obiekt ma ponad 500 połączeń rejsowych rocznie, przewożących 2 miliony pasażerów. Obsługuje również około 3 milionów pasażerów promowych podróżujących do i z Wysp Wight.
Cyfryzacja i BIM kluczem do efektywności i rozwoju Portu Gdynia
Branża morska rozświetlona na niebiesko z okazji Światowego Dnia Morza
W Rosji zalega 150 tys. pustych kontenerów
Dziś jest obchodzony Światowy Dzień Morza
Komisja Europejska w przyszłym tygodniu przedstawi informacje w sprawie ukraińskiej propozycji dotyczącej zboża
Niemcy: pieniądze za gaz LNG nadal płyną do Rosji z krajów unijnych