pc
Szef rządu Mateusz Morawiecki nie stracił zaufania do ministra energii Krzysztofa Tchórzewskiego - mówił pełnomocnik premiera ds. utworzenia i funkcjonowania Centrum Analiz Strategicznych prof. Waldemar Paruch. Kancelaria Premiera przejęła nadzór nad PKN Orlen i Grupą Lotos od szefa ME.
Prof. Waldemar Paruch, pytany we wtorek w TVP Info o przyczyny takiej decyzji ws. spółek energetycznych, odpowiedział, że "potrzebna jest nowa koncepcja, którą premier (Mateusz) Morawiecki lansuje, w postaci połączenia czy też nowej synergii" Orlenu i Lotosu.
Paruch zapewnił jednocześnie, że "to nowe działanie" "premier całkowicie przemyślał". Dopytywany, czy nadzór Kancelarii Premiera nad PKN Orlen i Lotosem oznacza to, że premier stracił zaufanie do ministra energii Krzysztofa Tchórzewskiego, powiedział, że "nie, tak bym tego nie odczytywał". "Są nowe zadania i te zadania się po prostu wyznacza" – mówił pełnomocnik premiera ds. utworzenia i funkcjonowania Centrum Analiz Strategicznych.
Od 1 czerwca uprawnienia do wykonywania praw własności z akcji PKN Orlen i Grupą Lotos od ministra energii przejęła Kancelaria Premiera - potwierdziła we wtorek PAP rzeczniczka resortu energii Joanna Borecka-Hajduk.
PKN Orlen od kilku tygodni prowadzi due diligence w Lotosie w ramach podpisanego z Ministerstwem Energii listu intencyjnego dotyczącego przejęcia gdańskiej spółki.
Według nieoficjalnych informacji medialnych (m.in. radia RMF FM) odebranie nadzoru nad obiema spółkami paliwowymi przez premiera jest oznaką różnicy zdań między Morawieckim a ministrem Krzysztofem Tchórzewskim w sprawie tego, jak ma wyglądać proces łączenia tych dwóch spółek.
Problemem ma być także zapowiadane przez ministra energii Tchórzewskiego włączenie Orlenu w projekt atomowy. Minister chciał, by Orlen wyłożył na to część pieniędzy. Premier Morawiecki i prezes Orlenu Daniel Obajtek wypowiadają się o tym znacznie bardziej sceptycznie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych