ew
W dniu 20.03.2018 został ogłoszony przetarg na wykonawcę przebudowy układu komunikacyjnego w obrębie Ofiar Grudnia ’70.
Budowa dodatkowego pasa ruchu w lewo wraz z wydłużeniem już istniejącego pasa ruchu w lewo z ul. Janka Wiśniewskiego, utworzenie dodatkowego pasa ruchu w prawo z al. Solidarności, wydłużenie pasów relacji na prawo na wylocie z ul. Polskiej to przewidziane do realizacji dla Portu Gdynia zadania wynikające z kolejnego etapu realizacji projektu inwestycyjnego dotyczącego powstania zlokalizowanego przy Nabrzeżu Polskim nowego publicznego terminalu promowego. Poczynione przez Port Gdynia inwestycje w infrastrukturę drogową miasta w znacznym stopniu usprawnią ruch w powyższej lokalizacji oraz wpłyną na skrócenie czasu oczekiwania i przejazdu pojazdów w rejonie Węzła Ofiar Grudnia ’70.
Wybudowanie dodatkowych pasów ruchu dla lewoskrętu i prawoskrętu wyeliminuje problem blokowania pasów ruchu na wprost. Wdrożenie nowego systemu sygnalizacji świetlnej znacząco wpłynie na płynność ruchu, ponieważ sam proces optymalizacji planów sygnalizacji świetlnej został opracowany w oparciu o analizy przy zadanych potokach ruchu, dla których wydajność (straty czasu, długość kolejek, przepustowość skrzyżowania) jest najkorzystniejsza. Dodatkowo poprowadzona zostanie trasa pieszo-rowerowa na odcinku od Węzła Ofiar Grudnia 70 do ronda Karlskrona po istniejącej infrastrukturze, która połączy Węzeł Ofiar Grudnia ’70 z istniejącym już fragmentem ścieżki rowerowej sięgającej Muzeum Emigracji w Gdyni.
Rozpoczęcie prac budowlanych przewidywane jest w trzecim kwartale 2018 roku.
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę części hydrotechnicznej terminala offshore w Świnoujściu