• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

OT Logistics jedyna w przetargu na Port w Czarnogórze

Marek Nowak

22.12.2016 20:33 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski OT Logistics jedyna w przetargu na Port w Czarnogórze

Partnerzy portalu

OT Logistics jedyna w przetargu na Port w Czarnogórze - GospodarkaMorska.pl

Otwarcie kopert w przetargu publicznym dotyczącym sprzedaży 30% akcji spółki Luka Bar będącej właścicielem portu w Barze (Czarnogóra) okazało się dobrą wiadmością dla OT Logistics. Złożona przez szczecińską spółkę oferta nabycia  jest jedyną w przetargu. Wcześniejsze komunikaty mówiły o zainteresowaniu firm z Włoch i Turcji.

Choć docelowym zamierzeniem rządu w Czarnogórze jest całkowita prywatyzacja spółki Luka Bar, tym razem przedmiotem przetargu była  sprzedaż 30% akcji. Przy spełnieniu określonych warunków na OT Logistics przeniesione zostaną jednak także uprawnienia zarządcze z możliwością pozyskania dodatkowego pakietu akcji w drodze podwyższenia kapitału zakładowego Luka Bar lub sprzedaży kolejnych akcji po takiej samej cenie jak te nabywane w ramach przetargu.

Warto jednak zaznaczyć, że otwarcie kopert stanowi jedynie wstępny etap procesu, w ramach którego zostanie następnie przeprowadzona weryfikacja złożonej oferty pod kątem formalnym i w przypadku pozytywnego wyniku przystąpienie Spółki do negocjacji ze Skarbem Państwa Czarnogóry odnośnie zawarcia umowy na wyłączne zarządzanie portem oraz przejęcie kontroli operacyjnej i finansowej.

Zgodnie ze złożoną przez Spółkę ofertą łączna cena nabycia ww. akcji została określona na 7,1 mln euro. Dodatkowo oferta Spółki zawiera program inwestycyjny dotyczący Luka Bar przewidujący w okresie 3 lat od daty nabycia akcji dokonanie przez Spółkę nakładów inwestycyjnych w wysokości 17,1 mln euro.

Luka Bar jest spółką zajmującą się przeładunkami portowymi a także magazynowaniem i składowaniem wszystkich typów towarów. Spółka świadczy także pełen zakres usług dodatkowych związanych z działalnością portową. Korzystna lokalizacja portu oraz integracja z siecią kolejową oraz drogową, a także umiejscowienie w korytarzu Bałtyk - Adriatyk pozycjonuje port jako ważny punkt w łańcuchu transportu intermodalnego. Potencjał przeładunkowy portu wynosi ok. 5 mln ton rocznie. Przychody ze sprzedaży za rok 2015 wyniosły ok. 8,5 mln euro, a EBITDA ok. 1,8 mln euro. Nabycie akcji Luka Bar związane jest z realizacją przez Spółkę strategii osiągnięcia pozycji lidera w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego i Morza Adriatyckiego.

 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.