• <
PZT_1100x200_gif_2020

OT Logistics jedyna w przetargu na Port w Czarnogórze

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski OT Logistics jedyna w przetargu na Port w Czarnogórze
OT Logistics jedyna w przetargu na Port w Czarnogórze - GospodarkaMorska.pl

Marek Nowak

22.12.2016 Źródło: własne

Otwarcie kopert w przetargu publicznym dotyczącym sprzedaży 30% akcji spółki Luka Bar będącej właścicielem portu w Barze (Czarnogóra) okazało się dobrą wiadmością dla OT Logistics. Złożona przez szczecińską spółkę oferta nabycia  jest jedyną w przetargu. Wcześniejsze komunikaty mówiły o zainteresowaniu firm z Włoch i Turcji.

Choć docelowym zamierzeniem rządu w Czarnogórze jest całkowita prywatyzacja spółki Luka Bar, tym razem przedmiotem przetargu była  sprzedaż 30% akcji. Przy spełnieniu określonych warunków na OT Logistics przeniesione zostaną jednak także uprawnienia zarządcze z możliwością pozyskania dodatkowego pakietu akcji w drodze podwyższenia kapitału zakładowego Luka Bar lub sprzedaży kolejnych akcji po takiej samej cenie jak te nabywane w ramach przetargu.

Warto jednak zaznaczyć, że otwarcie kopert stanowi jedynie wstępny etap procesu, w ramach którego zostanie następnie przeprowadzona weryfikacja złożonej oferty pod kątem formalnym i w przypadku pozytywnego wyniku przystąpienie Spółki do negocjacji ze Skarbem Państwa Czarnogóry odnośnie zawarcia umowy na wyłączne zarządzanie portem oraz przejęcie kontroli operacyjnej i finansowej.

Zgodnie ze złożoną przez Spółkę ofertą łączna cena nabycia ww. akcji została określona na 7,1 mln euro. Dodatkowo oferta Spółki zawiera program inwestycyjny dotyczący Luka Bar przewidujący w okresie 3 lat od daty nabycia akcji dokonanie przez Spółkę nakładów inwestycyjnych w wysokości 17,1 mln euro.

Luka Bar jest spółką zajmującą się przeładunkami portowymi a także magazynowaniem i składowaniem wszystkich typów towarów. Spółka świadczy także pełen zakres usług dodatkowych związanych z działalnością portową. Korzystna lokalizacja portu oraz integracja z siecią kolejową oraz drogową, a także umiejscowienie w korytarzu Bałtyk - Adriatyk pozycjonuje port jako ważny punkt w łańcuchu transportu intermodalnego. Potencjał przeładunkowy portu wynosi ok. 5 mln ton rocznie. Przychody ze sprzedaży za rok 2015 wyniosły ok. 8,5 mln euro, a EBITDA ok. 1,8 mln euro. Nabycie akcji Luka Bar związane jest z realizacją przez Spółkę strategii osiągnięcia pozycji lidera w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego i Morza Adriatyckiego.

 

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.