pc
Spółka Orlen Paliwa z grupy PKN Orlen kupiła 13 zestawów autocystern, ciągników siodłowych i naczep o pojemności 36 tys. litrów każda, tym samym rozbudowując swą flotę do transportu materiałów niebezpiecznych klasy ADR III do 50 specjalistycznych pojazdów.
W ciągu miesiąca każdy z nowych zestawów autocystern będzie w stanie obsłużyć dostawy o łącznym wolumenie ok. 2,5 mln litrów - podał w środę płocki koncern.
PKN Orlen zaznaczył, że wszystkie pojazdy, które zakupiła spółka Orlen Paliwa spełniają "najbardziej restrykcyjne, obowiązujące od 2014 r., normy emisji spalin Euro 6".
Jak poinformował płocki koncern, zestawy autocystern składają się z ciągników siodłowych MAN TGS oraz naczep, które wyposażone są w nowoczesne systemy dystrybucji i zabezpieczeń oraz zaawansowane, charakteryzujące się dużą dokładnością i stabilnością, układy pomiarowe.
"Cysterny posiadają plomby elektroniczne SPDS, zabezpieczające wszystkie zawory wydawcze przed nieautoryzowanym otwarciem. Moduł elektronicznej transmisji danych, wpięty w układ monitoringu GPS pojazdu, umożliwia monitorowanie stanu oplombowania cystern w czasie rzeczywistym" - wyjaśniła spółka.
PKN Orlen dodał, że system, w który wyposażone są zestawy autocystern, "sprawuje nadzór nad ilością przewożonego paliwa w czasie transportu, a także zapobiega mikrozmieszaniu produktów, które mogłoby powodować pogorszenie jakości paliwa oraz pozostanie resztek produktu w komorze po dostawie".
"Dzięki inwestycji spółka Orlen Paliwa rozbudowała flotę do transportu materiałów niebezpiecznych klasy ADR III (materiały ciekłe, zapalne - PAP) do 50 pojazdów" - podkreślił płocki koncern.
Orlen Paliwa z siedzibą w Widełce to spółka grupy kapitałowej PKN Orlen, największy w Polsce podmiot multifuels prowadzący sprzedaż dla odbiorców hurtowych benzyny, oleju napędowego i grzewczego, a także gazów: propan i butan oraz mieszaniny propan-butan, czyli LPG.
Spółka działa od 1996 r., wcześniej m.in. pod nazwą Orlen PetroCentrum, a od 2012 r. jako Orlen Paliwa, wówczas z siedzibą w Płocku. W 2015 r. nastąpiło połączenie Orlen Paliwa ze spółką Orlen Gaz, także z grupy kapitałowej PKN Orlen. Połączenie argumentowano m.in. "dalszą optymalizacją hurtowego kanału sprzedaży paliw".
Od 2009 r. w Szczecinie działa, wybudowany jeszcze przez spółkę Orlen Gaz, terminal morski LPG przystosowany do rozładunku statków i magazynowania dostaw, a także odwrotnie: do rozładunku autocystern i cystern kolejowych oraz do załadunku statków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny