PMK
Maersk Line wysłał na żyletki 8 kontenerowców klasy panamax. Połowa z nich zostanie rozebrana w hinduskich stoczniach w Alang.
Od czasu ukończenia rozbudowy Kanału Panamskiego, która pozwoliła przeprawiać się przez niego jednostkom większym niż panamaxy, te statki straciły na znaczeniu. Nie dziwi więc, że Maersk chce pozbyć się 8 z nich.
Cztery z nich trafią do cieszących się złą sławą stoczni w Indiach, reszta zostanie rozebrana w stoczni złomującej Jiangyin Xiagang Changjiang Ship Recycling w Chinach.
W nadchodzących latach Maersk zamierza zwiększyć złomowanie swoich staktów, gdyż większość z nich jest już dla nich nieopłacalna. Dokładna liczba będzie zależeć od warunków na rynku.
Maersk nie widzi też problemu w złomowaniu swoich jednostek w hinduskim Alang, mimo że te obiekty słyną ze słabych warunków bhp, które nierzadko kończą się tragedią.
- Nawiązaliśmy współpracę ze stocznią Shree Ram, wiedząc, że ich standardy odbiegają od tych np. w Europie. Dlatego my chcemy im pomóc w ich poprawie. A odwracając się od nich tego nie osiągniemy – powiedział rzecznik Maerska, Simon Mehl Augustesen.
Podobne zdanie mają inni europejscy armatorzy. Według nich stocznia w Alang znajduje się w punkcie zwrotnym w swoim rozwoju i należy ją wspierać zamówieniami, by zachęcać do dalszego poprawiania standardów. Ogółem 70 proc. światowej floty trafia do południowoazjatyckich stoczni.
- Alang i pozostałe miejsca w Azji od lat są krytykowane za słabe standardy złomowanie, zresztą bardzo słusznie. Ale nie można nie zauważyć, że od jakiegoś czasu widać rozwój w tych miejscach. Powinniśmy ten fakt celebrować zamiast podważać ich starania - przekonuje Niels Smedegaard, prezes European Community Shipowners' Associations ('ECSA) - związku europejskich armatorów. - W cześci stoczni wciąż panują słabe standardy, ale są też inne, które zbliżają w kierunku światowych standardów - przekonuje.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie