Paweł Kuś
Izraelski przewoźnik, Zim Integrated Shipping Services (ZIM), chce dołączyć do sojuszu 2M składającego się z Maersk Line i MSC - donosi agencja Alphaline.
Niedawno chęć dołączenia do sojuszu wyraził także koreański HMM i podobno jest blisko zakończenia negocjacji. ZIM miałby dołączyć do tej trójki, ale wciąż nie ma oficjalnego potwierdzenia zawarcia tej umowy.
ZIM posiada 3,3 proc. udziałów na szlaku transpacyficznym, a to da dobrą synergię z obecnymi udziałami aliansu 2M. Izraelski przewoźnik jest ostatnim globalnym armatorem, który nie dołączył do żadnego z istniejących aliansów.
Potencjalny alians czterech armatorów byłby głównie skupiony na działalności na szlaku transpacyficznym, gdzie udział sojuszu by wzrósł do 23 proc, w porównaniu do 40 proc. Ocean Alliance i 34 proc. The Alliance.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny