PMK
Niemiecki armator Hapag-Lloyd planuje zredukować emisję CO2 przez swoje statki o 20 proc. do 2020 roku, w porównaniu do emisji z 2016 roku. Ma to wesprzeć działania światowej żeglugi, która ma za zadanie zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych o połowę do 2050 roku.
Transport dotychczas była branżą, która ociągała się w redukcji emisji, a żegluga i lotnictwo nie były częścią globalnego paktu klimatycznego osiągniętego w Paryżu w 2015 roku.
Jednak Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) w tym miesiącu osiągnęła porozumienie w sprawie obniżenia emisji CO2 do 2050 r. w stosunku do poziomu z 2008 r. Hapag-Lloyd, czołowy armator na świecie, powiedział w oświadczeniu w niedzielę, że zmniejszył emisję CO2 swojej floty o 46 procent w latach 2007-2016.
- Teraz ważne jest, aby wszyscy gracze rynkowi zjednoczyli się w tym samym kierunku - powiedział dyrektor generalny Rolf Habben Jansen.
Hapag-Lloyd zmodernizował swoją flotę poprzez zakup armatora UASC, przechodząc na bardziej wydajne jednostki.
Pełno statków z rosyjskim węglem. Europa kupuje na zapas
Porty w Gdyni i Tallinie będą wspólnie rozwijać gospodarkę wodorową
Brytyjczycy chcą lądowych punktów ładowania statków
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Niemcy pomogą Ukrainie w transporcie zboża? Chcą połączeń z Morzem Północnym, Morzem Czarnym i Morzem Śródziemnym
Ćwiczenia Defender Europe w porcie Szczecin [ZDJĘCIA]
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 33700,00 $ | tona | -1,61% | 26 maj |
Cynk | 3743,00 $ | tona | -0,16% | 26 maj |
Aluminium | 2825,00 $ | tona | -0,14% | 26 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |