pc/ZDiTM w Szczecinie
217 czołgów, czyli ponad 9700 ton – taki ciężar miały wyburzone elementy starego mostu Cłowego. Prace związane z jego remontem idą pełną parą, aby pełną przejezdność osiągnąć w połowie wakacji. W Gdyni powstaje stalowa konstrukcja przęseł. Trwa wytwarzanie 24 segmentów, które będą połączone w Gdyni w dwa o długości 14 × 100 metrów. To właśnie te kolosy przypłyną do Szczecina w najbliższych tygodniach.
A jak prezentuje się most Cłowy w liczbach? 822 tony stali zużyte zostaną do wytworzenia ustroju nośnego. Ponad 34 tysiące sztuk sworzni zamontowanych będzie do połączenia go z betonem, którego będzie więcej niż zmieściłoby się do basenu olimpijskiego, bo prawie 2 400 metrów sześciennych. Do tego 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej.
W najbliższych dniach rozpoczną się prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach. Prowadzone obecnie roboty mają na celu jak najlepsze przygotowanie istniejących podpór przeprawy na przyjęcie przygotowywanej w Gdyni nowej stalowej konstrukcji nośnej obiektu.
Przyjęty harmonogram robót dla mostu Cłowego jest mocno napięty, ale na dzień dzisiejszy prace odbywają się zgodnie z harmonogramem, a termin nie jest zagrożony. Most ma być przejezdny na Tall Ship Races 2017.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny