PMK
W obecnym roku armatorzy z USA kupili najwięcej starych jednostek na sprzedażach bankowych i na aukcjach – wynika z danych portalu VesselsValue.
Wartość starych jednostek spadła na najniższy od 25 lat poziom we wszystkich sektorach jednostek, dzięki wzrostowi bankructw i częstszego przejmowania statków przez banki w ramach spłaty długu. Kupcami tych jednostek najczęściej są armatorzy z USA, którzy dotąd wydali 624 mln dolarów na 52 statki.
O połowę mniej na stare statki wydała Grecja (385,3 mln dolarów), a następna na liście jest Korea Południowa z wydatkiem 228 mln dolarów.
W trójce największych kupców starych jednostek w USA znalazły się firmy: JP Morgan Global Maritime, Eagle Bulk Shipping i Navios Maritime Partners LP. Ci armatorzy kupowali prawie wyłącznie masowce, kontenerowce i statki offshore.
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski