PMK
W obecnym roku armatorzy z USA kupili najwięcej starych jednostek na sprzedażach bankowych i na aukcjach – wynika z danych portalu VesselsValue.
Wartość starych jednostek spadła na najniższy od 25 lat poziom we wszystkich sektorach jednostek, dzięki wzrostowi bankructw i częstszego przejmowania statków przez banki w ramach spłaty długu. Kupcami tych jednostek najczęściej są armatorzy z USA, którzy dotąd wydali 624 mln dolarów na 52 statki.
O połowę mniej na stare statki wydała Grecja (385,3 mln dolarów), a następna na liście jest Korea Południowa z wydatkiem 228 mln dolarów.
W trójce największych kupców starych jednostek w USA znalazły się firmy: JP Morgan Global Maritime, Eagle Bulk Shipping i Navios Maritime Partners LP. Ci armatorzy kupowali prawie wyłącznie masowce, kontenerowce i statki offshore.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny