pc
Wrocławski oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na budowę trasy ekspresowej S3 na odcinku Bolków – granica państwa z Czechami w Lubawce. Trasę wybudują: konsorcjum, którego liderem jest spółka PORR oraz konsorcjum, którego liderem jest spółka Mosty Łódź.
Jak poinformowała w środę PAP rzeczniczka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Szumiata, najlepszą ofertę na budowę ponad 16-kilometrowego odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka PORR. Wartość tej inwestycji to ponad 1,5 mld zł.
Z kolei przetarg na budowę ponad 15-kilometrowego odcinka od Kamiennej Góry od granicy państwa w Lubawce wygrało konsorcjum, którego liderem jest firma Mosty Łódź. Wartość tej inwestycji przekracza 870 mln zł.
Trasa S3 z Bolkowa do granicy państwa z Czechami będzie miała 32 kilometry. W jej ciągu wybudowane zostaną m.in.: trzy węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka, szereg obiektów inżynierskich, w tym estakady o długości około 700 m oraz dwa tunele drogowe - około 2300 m i 320 m. Przewidywany czas zakończenia tej inwestycji to rok 2023.
Droga S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica), do południowej granicy z Czechami.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu