PMK
Terminal kontenerowy AGCT w chorwackim porcie Rijeka czeka rozbudowa. Po jej ukończeniu obiekt będzie mógł przyjmować jednostki o ładowności do 20 tys. TEU.
Terminal Adriatic Gate Container Terminal (AGCT), należący do International Container Terminal Services Inc. (ICTSI), planuje zakończyć rozbudowę w połowie 2020 roku. Inwestycja jest częściowo finansowana z funduszy europejskich.
AGCT, razem z zarządem portu, nakreśliły plan pogłębiania portu, składający się z dwóch etapów. Pierwszy z nich zakłada pogłębienie 130 metrów nabrzeża. Ogółem rozbudowa obejmie 400 metrów nabrzeża, a nowa głębokość terminalu osiągnie 15 metrów.
Druga faza przewiduje dodatkowe pogłębianie wzdłuż nabrzeży o długości 438 metrów na głębokość 16,5 metra. Po zakończeniu tego projektu, AGCT stanie się pierwszym terminalem na północnym Adriatyku zdolnym do przyjęcia największych kontenerowców, o ładowności do 20 000 TEU.
- Ta inwestycja to odpowiedź na stale rosnący popyt. Chcemy także dotrzymać kroku wymaganiom naszych klientów pod względem zarówno wielkości statku, jak i wzrostu intermodalnej działalności kolejowej - powiedział Wojciech Szymulewicz, dyrektor generalny AGCT.
Uzupełnieniem rozbudowy będzie instalacja nowych dźwigów Super Post-Panamax o zasięgu co najmniej 24 rzędów i nowych suwnic RTG.
Obecnie trwają prace nad modernizacją terminalu kolejowego AGCT, który oferuje roczną przepustowość 360 000 TEU rocznie. Rozbudowa zostanie zakończona w ostatnim kwartale 2019 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody