mk
Do przetargu na obsługę zwodzonej kładki dla pieszych nad Starą Motławą na wyspę Ołowianka w Gdańsku zgłosiły się dwie firmy i dwa konsorcja. Oferta obsługi kładki obejmuje okres od 15 maja 2017 r. do 15 listopada 2018 r.
Najdroższą ofertę -1 823 229 zł - zgłosiła firma „Elward” z Gdańska. Najtańszą - 628 811,42 - konsorcjum firm Barbara Góralska Z.I.E. oraz Dariusz Góralski Z.I.E z Giżycka. W środku zestawienia znalazła się oferta za 809 027,48 zł warszawskiego FBSerwis S.A. oraz za 633 997,50 zł konsorcjum firm ISP Security Partner i IMPEL SECURITY POLSKA.
Kwota, jaką Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 810 324 zł brutto.
Przypomnijmy, że do zadań pracowników wyłonionej w przetargu firmy należeć będzie uruchamianie elektronicznego systemu zwodzenia mostu znajdującego się w budynku sterowni oraz wykonywanie prac konserwacyjno-porządkowych. Obsługa kładki realizowana ma być w systemie zmianowym przez dwie osoby w ciągu zmiany: pracownika obsługi i pracownika ochrony.
Obecnie prace przy kładce na Ołowiankę powoli dobiegają końca. Na 8 maja zaplanowano zamknięcie toru wodnego, ponieważ wtedy konstrukcja zostanie posadowiona na przyczółkach. 26 maja nastąpi otwarcie technologiczne, a przez kolejne tygodnie dopinane będą wszelkie formalności, by 14 czerwca oddać kładkę do użytkowania.
W maju planowane są także prace związane z zabudową (egzotycznym drewnem Massaranduba) kierownic znajdujących się przy fundamentach kładki.
W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według z góry określonego grafiku, do którego będzie dostosowany rozkład ruchu jednostek. Poza sezonem czas wymaganego otwarcia kładki ulegnie znacznemu skróceniu. Poprawi to jej funkcjonalność zarówno dla turystów jak i mieszkańców Dolnego Miasta oraz zwiększy dostępność do centrum koncertowo-kongresowego na wyspie Ołowianka. Między październikiem a majem prawdopodobnie kładka będzie otwierana na żądanie tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.
Nowy zwodzony most w Gdańsku będzie miał 70,5 metra długości oraz od 6,76 do 10,56 metra szerokości. Ma on za zadanie skomunikować Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewnić łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek