pc/MGMiŻŚ
Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu ministerstwa gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej spotkał się z Shahriarem Alam, ministrem spraw zagranicznych Bangladeszu. Celem spotkania było omówienie potencjalnych obszarów współpracy i planów obu krajów w sprawach morskich.
Wiceminister Witkowski przedstawił tematy priorytetowych działań resortu, do których należą: stocznie, porty i międzynarodowe korytarze transportowe, rybołówstwo oraz edukacja morska.
Strona bangladeska wyraziła szczególne zainteresowanie polskimi doświadczeniami w sektorze przetwórstwa rybnego, edukacji morskiej oraz stoczniowo-portowym. Rząd Bangladeszu poszukuje potencjalnych partnerów do połowów rybnych na bangladeskich wodach głębinowych, ponieważ dużo firm krajowych, jak i zagranicznych prowadzi połowy w pobliżu brzegu (maksymalne do 40-50 mil morskich). Ponadto bardzo duże połowy pochodzą z wód słodkowodnych i akwakultury, w związku z czym Bangladesz poszukuje partnerów do utworzenia zakładów przetwórstwa rybnego, które wytwarzałyby produkty gotowe do spożycia (ready to eat) na własne potrzeby. Strony omówiły możliwość podpisania porozumienia o współpracy w zakresie gospodarki morskiej, współpracy portów, wymiany doświadczeń w zakresie bezpieczeństwa oraz stosowania współczesnych „know how” w portach.
Strona bangladeska wyszła z inicjatywą zorganizowania wizyty studyjnej polskich instytucji oraz biznesu w Bangladeszu, jak również utworzenia międzyrządowej grupy roboczej ds. współpracy gospodarczej, która organizowałaby posiedzenia raz do roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych