Polska Żegluga Bałtycka S.A. poinformowała o nagrodzeniu za jej najnowszy statek podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata. Wyróżnienie zostało przyznane za największy i najnowocześniejszy prom RoPax na Morzu Bałtyckim. Jednostka obsługuje kluczową trasę między Świnoujściem a Ystad pływając w barwach Polferries.
Nagrodę odebrali przedstawiciele zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Aby uczcić otrzymane wyróżnienie, firma przygotowała specjalną ofertę na wycieczkę promową w ramach oferty „Varsovia of the Year”. Informacje na ten temat znajdują się na stronie Polferries.
Varsovia to największy prom, jaki znalazł się we flocie. PŻB. Ma 216
metrów długości, 28 metrów szerokości i 3 kilometry linii ładunkowej.
Jest to prom typu ro-pax, posiadający zwiększoną powierzchnią ładunkową,
mogący zabrać na pokład 920 pasażerów i 60 członków załogi. Przewozi do
140 ciężarówek z naczepami na trzech pokładach oraz 200 samochodów, dla
których ma przeznaczone dwa kolejne pokłady. Statek wyróżnia również
napęd LNG, dzięki któremu podróż będzie bardziej przyjazna dla
środowiska.
Na pokładzie znajduje się 230 kabin z 920 miejscami
noclegowymi, strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz
przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów. Nowoczesne rozwiązania, wysoki
standard oraz troska o detale mają zapewnić uprzyjemnić podróż przez
Bałtyk i spełnić oczekiwania wszystkich gości.
Varsovia jest efektem umowy czarterowej na 10 lat z opcją późniejszego zakupu, podpisanej w 2022 roku. Zbudowano ją w stoczni Cantiere Navale Visentini mieszczącej się w Wenecji. Statek od 27 lipca br. obsługuje linię Świnoujście - Ystad, stanowiąc tzw. wahadło dla drugiego promu Polferries, Mazovia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów