• <

Prom Varsovia wyróżniony jako RoPax of the Year 2024

08.11.2024 15:57 Źródło: Polska Żegluga Bałtycka
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Prom Varsovia wyróżniony jako RoPax of the Year 2024
Fot. GospodarkaMorska.pl

Podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata wręczono szereg wyróżnień w szeregu kategorii. Wśród nagrodzonych jest Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) której najnowszy prom Varsovia otrzymał tytuł statku RoPax 2024 roku.

W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele mediów, lokalni oficjele, partnerzy, a także zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jako powód wyróżnienia wskazano, że jest to największy i najnowocześniejszy statek tego typu, który w bieżącym roku wyszedł na morze i rozpoczął działalność. Zbudowany w Cantiere Navale Visentini obsługuje kluczową trasę na Morzu Bałtyckim, między Ystad a Świnoujściem.

Fot. Polska Żegluga Bałtycka


Varsovia to największy prom, jaki znalazł się we flocie Polferries. Ma 216 metrów długości, 28 metrów szerokości i 3 kilometry linii ładunkowej. Jest to prom typu ro-pax, posiadający zwiększoną powierzchnią ładunkową, mogący zabrać na pokład 920 pasażerów i 60 członków załogi. Będzie przewoził do 140 ciężarówek z naczepami na trzech pokładach oraz 200 samochodów, dla których ma przeznaczone dwa kolejne pokłady. Statek wyróżnia również napęd LNG, dzięki któremu podróż będzie bardziej przyjazna dla środowiska.

Wysoki standard wykończenia przestrzeni pasażerskich oraz nowoczesne rozwiązania mają zapewnić komfortową podróż i spełnić oczekiwania wszystkich gości. Na pokładzie znajduje się 230 kabin o kilku standardach, strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów. Nowoczesne rozwiązania oraz troska o detale ma uprzyjemnić podróż przez Bałtyk.

Fot. Polska Żegluga Bałtycka


Nowoczesne systemy i technologia mają zapewnić bezpieczeństwo żeglugi. Prom miał wprowadzić wysokie standardy świadczenia usług oraz zaoferuje nową jakość dla rynku pasażerskiego między Polską, a Skandynawią.  Statek jest efektem umowy czarterowej na 10 lat z opcją późniejszego zakupu, podpisanej w 2022 roku.

Varsovia od 27 lipca br. obsługuje linię Świnoujście - Ystad, stanowiąc tzw. wahadło dla drugiego promu Polferries, Mazovia.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.