W Singapore Cruise Centre (SCC) zostało zakończone 24 lutego pierwsze w regionie Azji i Pacyfiku bunkrowanie LNG dla wycieczkowych statków pasażerskich.
Tankowanie LNG było kulminacją miesięcy szczegółowego planowania i koordynacji między wieloma zainteresowanymi stronami, aby zapewnić ścisłą zgodność z branżowymi standardami bezpieczeństwa. Umożliwiło to płynne przemieszczanie się pasażerów i operacje statku podczas bunkrowania. W ramach tego przedsięwzięcia firma TotalEnergies Marine Fuels dostarczyło LNG za pośrednictwem statku bunkrującego Brassavola na jednostkę pasażerską Silver Nova należącą do Silversea. Brassavola jest zarządzana przez V.Ships i należy do Mitsui O.S.K. Lines.
- Jesteśmy podekscytowani tym rozwojem, biorąc pod uwagę rosnącą liczbę statków napędzanych podwójnym paliwem LNG w branży rejsów wycieczkowych. Kiedy dowiedzieliśmy się o zamiarze bunkrowania LNG przez Silver Nova, podjęliśmy szybkie działania, aby współpracować z TotalEnergies w celu połączenia wszystkich stron. Ponieważ jest to pierwsze bunkrowanie LNG dla pasażerskich statków wycieczkowych w Singapurze, musieliśmy upewnić się, że jesteśmy na to operacyjnie gotowi. Wszystkie zainteresowane strony musiały przestrzegać rygorystycznych protokołów, kierowanych przez Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA). Ta udana operacja utoruje drogę innym statkom wycieczkowym napędzanym LNG do bunkrowania w naszym terminalu HarbourFront - powiedziała Jacqueline Tan, prezes SCC.
- TotalEnergies Marine Fuels z dumą przyczynia się do tej współpracy branżowej i wraz z szanowanymi partnerami zaznacza kluczowy kamień milowy w Singapurze i regionie Azji i Pacyfiku. Osiągnięcie to podkreśla wspólne dążenie przemysłu morskiego do rozwiązań o niższej emisji i kluczową rolę partnerstw w przyspieszeniu transformacji, a także jest zgodne z wizją Singapuru dotyczącą dekarbonizacji sektora morskiego. Ponieważ TotalEnergies dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. wraz ze społeczeństwem, ten wyczyn wzmacnia nasze zaangażowanie w opracowywanie alternatywnych paliw i rozwiązań, które pomogą globalnej żegludze zmniejszyć emisje – przekazał Louise Tricoire, starszy wiceprezes TotalEnergies ds. paliw lotniczych i morskich
– Ściśle współpracując z naszymi partnerami z Mitsui O.S.K. Lines i TotalEnergies Marine Fuels, V.Ships zapewnił szczegółowe planowanie w ciągu ostatnich kilku miesięcy, aby umożliwić Brassavoli pomyślne bunkrowanie LNG do Silver Nova. Szersze doświadczenie V.Ships w bunkrowaniu LNG przejawia się w profesjonalizmie zarówno naszego zespołu pokładowego, jak i sieci wsparcia na lądzie. Osiągnięcie tego pierwszego bunkrowania LNG dla statku wycieczkowego w regionie Azji i Pacyfiku jest świadectwem współpracy całego zespołu, a V. Ships z niecierpliwością czeka na kontynuację tego partnerstwa, pomagając naszym klientom w ich podróżach w zakresie zrównoważonego rozwoju – skomentował Mario Moretti, dyrektor zarządzający V.Ships Asia.
– Pomyślne zakończenie pierwszej jednoczesnej operacji bunkrowania LNG dla statku wycieczkowego w Singapurze odzwierciedla nasz wspólny wysiłek i zaangażowanie w utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i wydajności bunkrowania. Jako wiodące na świecie centrum bunkrowania, Singapur będzie nadal zapewniać bezpieczne i odpowiedzialne operacje bunkrowania, wspierając jednocześnie przejście branży na przyszłość wielopaliwową – zaznaczył Chua Yeng Hian, dyrektor ds. usług morskich w MPA
Debiut bunkrowania LNG w SCC's HarbourFront Terminal jest rozszerzeniem usług bunkrowania LNG, które są już dostępne w Singapurze dla statków portowych i komercyjnych od 2016 roku. Ma to pozycjonować Singapore Cruise Centre w zakresie obsługi statków pasażerskich napędzanych LNG zawijających do regionu. LNG może być wykorzystywany jako paliwo przejściowe, które zdaniem wielu specjalistów zapewnia praktyczne i realistyczne rozwiązanie dla globalnego sektora morskiego, ponieważ pozwala na realizowanie polityki dekarbonizacji żeglugi, zgodnie z celami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Celem tego jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku.
W Singapurze, będącym jednym z największych portów przeładunkowych świata, w ostatnim czasie przeprowadzono wiele operacji związanych z wdrażaniem rozwiązań na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Wiązało się to również z innowacyjnymi metodami bunkrowania statków, w tym posiadających nisko- i zeroemisyjne napędy. Już wcześniej przeprowadzano tam operacje związane z obsługą statków napędzanych metanolem. Z kolei w 2024 roku przeprowadzono tam pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem. Obok już rozwijanego bunkrowania statków transportowych, w tym kontenerowców, ma to stanowić element strategii w celu zrównoważonego rozwoju Singapuru także w sektorze turystycznym i pasażerskim.
Elementem działalności na rzecz uczynienia transportu morskiego bardziej przyjaznym środowisku było podpisanie przez Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Zarząd Portu Morskiego Singapur kompleksowego protokołu ustaleń (MoU) z w celu pogłębienia współpracy w dziedzinie dekarbonizacji, cyfryzacji i rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi. Umowa między firmą a portem dotyczyć ma, obok współpracy w zakresie dekarbonizacji w branży morskiej, także działanie na rzecz ustanowienia systemu dostaw nisko- i zeroemisyjnych paliw, takich jak metanol, amoniak i wodór.
Wśród innych aspektów znalazły się także cyfryzacja portu oraz wprowadzanie związanych z tym technologii w zakresie operacji transportowych, testów systemów autonomicznych na statkach. Ma pozwolić to na poprawę zarządzania rejsami i wydajność przeładunków. Do tego dochodzi rozwój cyberbezpieczeństwa, w tym wprowadzania nowych procedur i rozwiązań ochronnych. Wśród innych przedsięwzięć znajduje się kwestia szkolenia kadr morskich, w tym załóg statków oraz obsługi portów i innych podmiotów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął