System oświetleniowy w halach znajdującej się w gdyńskiej PGZ Stocznia Wojenna otrzymał I nagrodę w konkursie "Najlepsza Inwestycja Oświetleniowa 2024" w kategorii Oświetlenie Wewnętrzne – Obiekty Przemysłowe i Magazynowe.
Projekt i realizację instalacji oświetlenia zostały wykonane przez firmę ATM Lighting. Jej zadanie dotyczyło odpowiedniego wyposażenia hali kadłubowej (najwyższego tego typu obiektu stoczniowego w kraju, mającego 154 metry długości, 34 metry szerokości i 46 metrów wysokości, wliczając zamontowanego na dachu zespołu urządzeń do wentylacji) oraz produkcyjnej. Wyzwaniem miało być zapewnienie odpowiednich warunków świetlnych dla różnych płaszczyzn roboczych na trzech poziomach wysokości, wynoszących 13, 19 i 30 metrów.
Zastosowane rozwiązania mają zagwarantować odpowiednie natężenie światła na każdej płaszczyźnie roboczej, oświetlenie awaryjne, system centralnej baterii zapewniający niezawodność oraz integrację z monitoringiem wizyjnym, podnosząc tym samym bezpieczeństwo obiektu.
Jak wskazuje też PGZ Stocznia Wojenna w komunikacie na portalu Lnkedin, odpowiednie oświetlenie to nie tylko kwestia komfortu pracy, ale przede wszystkim bezpieczeństwa i jakości wykonywanych zadań przy budowie okrętów. Ten nagrodzony system ma także dostosowywać się do specyfiki różnych etapów produkcji stoczniowej, zapewniając gdyńskiemu zakładowi odpowiednie warunki dla prowadzonej działalności.
Aktualnie na terenie stoczni trwa największe przedsięwzięcie w historii polskiego przemysłu okrętowego, budowa wielozadaniowych fregat programu "Miecznik", które staną się trzonem polskiej Marynarki Wojennej. Od sierpnia 2023 roku trwają intensywne prace związane z powstawaniem pierwszej z nich, przyszłym ORP Wicher, natomiast wiosną tego roku ruszy budowa drugiego z okrętów. Wszystkie mają zostać dostarczone w latach 2029-2031 i wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów. Pod koniec tego roku rozpocznie się budowa okrętu ratowniczego programu "Ratownik". Umowa w związku z tym została podpisana w końcu grudnia ub. r., a nowa jednostka w 2029 roku dołączy do Dywizjonu Okrętów Wsparcia 3. FO. Wszystkie te okręty będą stacjonowały w Porcie Wojennym Gdynia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii