Zbliża się zaplanowana na sierpień ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej (z zaplanowanych trzech) prototypowej, wielozadaniowej fregaty programu Miecznik. Trwają intensywne prace w związku z przygotowaniami stoczni na to przedsięwzięcie, a także dostawy elementów konstrukcyjnych.
Jak poinformował w mediach społecznościowych prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. Paweł Lulewicz, prace związane z programem "Miecznik idą "pełną parą". Oprócz dostaw kluczowego wyposażenia, związanego z planowaną budową, przeprowadzono wizytacje z udziałem delegacji wraz z prezesem PGZ S.A., Sebastianem Chwałkiem na czele. Goście zapoznali się z przebiegiem prac oraz wyposażeniem stoczni, m.in. Pionem Systemów Specjalnych. W miejscu jego funkcjonowania powstają najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne dla okrętów w zakresie systemów łączności. Jest też niejedynym przykładem wielomilionowych inwestycji związanych z budową nowych jednostek dla sił morskich, do których należy także specjalistyczny sprzęt w postaci m.in. urządzenia do cięcia blach i maszyny do obróbki profili i usztywniania kadłubów.
Program "Miecznik" jest najważniejszym od dekad program zbrojeniowym, związanym w zaopatrzenie polskiej Marynarki Wojennej w nowoczesne okręty. Zakłada zbudowanie trzech wielozadaniowych fregat, które wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów, a także stacjonowały w Porcie Wojennym Gdynia. Wszystkie mają zostać przekazane zamawiającemu do 2030 roku. W skład konsorcjum PGZ-Miecznik, odpowiedzialnego za ich budowę, wchodzą PGZ-Miecznik wchodzą Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. (lider), PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Partnerami zagranicznymi przedsięwzięcia są firmy Babcock, Thales UK oraz MBDA UK.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów