Należąca do włoskiego koncernu Fincantieri stocznia Bay Shipbuilding dostarczyła firmie Crowley największą w USA jednostkę spełniającą wymogi ustawy Jonesa, bunkrową barkę LNG o nazwie Progress.
Przekazana 1 sierpnia br. jednostka ma zapewnić armatorom w porcie Savannah w stanie Georgia dostęp do czystszego źródła energii, wprowadzając na pokład nowy standard jakości i wydajności, aby zaspokoić rosnące potrzeby energetyczne przemysłu żeglugowego. Pozostanie przy tym zgodna z wizją dekarbonizacji żeglugi i ograniczaniu emisji CO2 do atmosfery.
- Fincantieri Bay Shipbuilding pozostaje liderem w branży bunkrowania barek LNG. Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że kolejny statek zbudowany przez FBS opuszcza Sturgeon Bay i trafia do nowego portu macierzystego. Jestem dumny z pracy całego zespołu Fincantieri Bay Shipbuilding - powiedział Jan Allman, wiceprezes i dyrektor generalny FBS.
- Z perspektywy stoczniowca bycie zaangażowanym w taką budowę jest niezwykle satysfakcjonujące. Część ciebie jest w statku. Idzie ze statkiem, gdy ten opuszcza stocznię. Myślę, że każdy stoczniowiec, który zajmuje się budową statków przez dłuższy czas, ma poczucie ciężkiej pracy, która odchodzi z każdym statkiem. Jestem w tym biznesie od 29 lat i nigdy nie znudziło mi się to uczucie. Jak mówią, budowa statków jest ciężka. Nie ma w tym nic łatwego, ponieważ każdy statek jest inny pod pewnymi względami. Ale myślę, że nagrodą dla nas wszystkich jest obserwowanie, jak statek odpływa i świadomość, że będzie działał dla swojego klienta - wyjaśnił Jeff Frank, dyrektor ds. zarządzania programami w Fincantieri Bay Shipbuilding.
- Barka bunkrowa Progress LNG wyznacza nowy standard jakości i możliwości zaspokajania potrzeb energetycznych branży żeglugowej. LNG oferuje bezpieczne i niezawodne rozwiązanie dla przewoźników oceanicznych, które przyspiesza przejście na niższe emisje. Gratulujemy ludziom, których poświęcenie i ciężka praca przy projektowaniu i budowie tego światowej klasy statku pozwoliły nam osiągnąć ten kamień milowy dla amerykańskiego przemysłu i naszych klientów - powiedział James C. Fowler, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Crowley Shipping.
Progress to trzecia barka przeznaczona do bunkrowania LNG, zbudowana Fincantieri Bay Shipbuilding. Jej projekt przygotował zespół inżynieryjny z firmy Crowley. Jednostka ma 126 metrów i może przechowywać do 12 000 m3 skroplonego gazu ziemnego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów