Fincantieri i Marc-Henry Cruise Holdings LTD, współwłaściciel Four Seasons Yachts, świętowali w stoczni we włoskiej Ankonie położenie stępki pod wycieczowiec Four Seasons I. Ma być to pierwszy ultra-luksusowy statek budowany dla tej firmy. Jej przedstawiciele określają to jako "spełnienie marzeń" i początek nowej drogi w historii przedsiębiorstwa związanego dotąd przede wszystkim z branżą hotelarską.
W ceremonii położenia stępki, która jest formalnym uznaniem rozpoczęcia budowy statku w suchym doku, wzięli udział m.in. Nadim Ashi, właściciel i prezes wykonawczy Marc-Henry Cruise Holdings LTD, współwłaściciel/operator Four Seasons Yachts, oraz założyciel i dyrektor generalny Fort Partners, Bart Carnahan, prezes ds. globalnego rozwoju biznesu w Four Seasons, Luigi Matarazzo, dyrektor generalny Fincantieri Merchant Ships Division oraz Gilberto Tobaldi, dyrektor stoczni w Ankonie.
- Jesteśmy dumni, że możemy świętować tę okazję z naszymi partnerami z Marc-Henry i Fincantieri, budując oczekiwania na rok 2026 i kolejne lata na pokładzie Four Seasons Yachts - powiedział Alejandro Reynal, prezes i dyrektor generalny Four Seasons.
- Ta monumentalna okazja jest świętem innowacji, doskonałości i naszej strategicznej wizji przedefiniowania luksusu na morzu. Dzisiejszy rozmach i podekscytowanie będą niewątpliwie kontynuowane przez pozostałą część procesu budowy i składamy hołd wszystkim stoczniowcom tworzącym ten wspaniały jacht Four Seasons I - zaznaczył Nadim Ashi.

Fot. Fincantieri
Podczas uroczystości, trzy specjalnie wybrane monety zostały przyspawane do dna statku jako symbol szczęścia i błogosławieństwa dla jednostki. Jest to zwyczaj sięgający starożytności. Co ciekawe, wspomniane monety również mają symboliczne znaczenie. Były to 500 lirów włoskich z 1984 roku, upamiętniająca moment, gdy stocznia Fincantieri stała się spółką operacyjną, srebrny dolar kanadyjski z 1961 roku odnoszący się do założenia Four Seasons, a także dolar amerykański z 2024 roku, reprezentujący bazę operacyjną Four Seasons Yachts i rozpoczęcie budowy Four Seasons I.
Choć Four Seasons I określany jest jako "jacht" wyróżnia się ogromnym rozmiarami zbliżającymi go bardziej do wycieczkowca. Ma długoścć 207 metrów i tonaż 34 000 ton brutto. Oferuje apartamenty w stylu rezydencjalnym w liczbie 95. Ich projekt w założeniu ma służyć "usuwaniu barier między gośćmi i ich otoczeniem". Prawie każdy z z nich będzie posiadał rozległy taras o powierzchni od 6 do 13 m2 w przypadku apartamentu z widokiem na morze, a wyjątkowy o nazwie Funnel Suite ma dysponować blisko 457 m2, co będzie go czynić najbardziej ekskluzywnym zakwaterowaniem na pokładzie.
- Innowacyjny stalowy szkielet Four Seasons I zapewnia integralność strukturalną, na której można zbudować resztę wykwintnych i specjalistycznych detali projektowych. Panoramiczne przeszklenia na zewnątrz zapewniają, że wszystkie apartamenty i przestrzenie publiczne mają okna sięgające od podłogi do sufitu, oferując niezrównany poziom otwartości i połączenia z morzem przekazał Fredrik Johansson, partner i dyrektor wykonawczy Tillberg Design of Sweden.
Celem budowniczych oraz zamawiającego jest ustanowienie nim "nowego standardu luksusu na morzu". Ponadto statek ma wykorzystywać najnowsze technologie w zakresie ochrony środowiska, związane z ograniczeniem emisji CO2 i wydajnością zarówno w kwestii zużycia paliwa, jak i energii elektrycznej.
Dostarczenie luksusowego statku zamawiającemu jest zaplanowane na koniec 2025 roku, a w dziewiczy rejs po Morzu Karaibskim ma wyruszyć w styczniu 2026 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów