Zespół stoczniowców z Stal-Rem z Gdańska bierze udział w budowie drugiego z serii promów Ro-Pax, jakie powstają w Stoczni Remontowej Shiprepair Yard. Aktualnie trwa montowanie ostatnich bloków nadbudówek.
Jak informuje zakład, wspomniane nadbudówki mają łączną masę 460 ton, wysokość 10 metrów i szerokość 30 metrów. Prace oznaczają nie tylko spawanie, ale też ich spasowanie do reszty konstrukcji statku. Przy tego typu wymagających zadaniach są istotne doświadczenie i umiejętności specjalistów w nie zaangażowanych.
Wspomniany prom, o numerze budowy NB101, został zwodowany w grudniu ub. r. w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego. Ma on 195,6 metrów długości i 32,2 metra szerokości. Linia ładunkowa ma mierzyć 4100 metrów. Na pokładach i w kabinach pomieści się 400 pasażerów i 50 członków załogi.


Czytaj więcej: Drugi Ro-Pax dla polskiego armatora zwodowany w stoczni „Remontowa”
W 2023 roku odbyło się wodowanie pierwszego statku, który aktualnie jest doposażany, a jego przekazanie zamawiającemu ma się odbyć w 2026 roku. W tym samym zaplanowano również zwodowanie kadłuba trzeciego promu, zamówionego na podstawie kontraktu między spółką Polskie Promy a stocznią. Istnieje opcja na domówienie również czwartej.
Wszystkie na ten moment trzy zamówione jednostki będą wyczarterowane przez inwestora polskim armatorom. Linie Unity Line, należące do Polskiej Żeglugi Morskiej, mają eksploatować pierwszy i trzeci, natomiast druga jednostka ma trafić do Polferries Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Opcjonalny czwarty statek także miałby pływać w barwach tego armatora.
Przypomnijmy, że 13 stycznia odbył się transport nadbudówek z gdyńskiej stoczni STAL Complex sp. z o.o. Nadbudówka powstawała w siedmiu częściach także przy zaangażowaniu zakładów Holm i Montex.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów