W przyszłym tygodniu ruszyć mają prace budowlane w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Szczeciński zakład zyska po ich zakończeniu nowy dok przy nabrzeżu Gdyńskim.
MSR Gryfia S.A. poinformowała, że na 9 stycznia firma Eco-Inwest, pełniąca w imieniu stoczni rolę inżyniera kontraktu przy projekcie "Modernizacja infrastruktury na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego przy nabrzeżu Gdyńskim w Szczecinie" wyznaczyła Korporacji Budowlanej Doraco, wykonawcy zadania, termin rozpoczęcia robót budowlanych. To największa w ostatnich latach inwestycja MSR Gryfia.
W ramach prac powstać ma niecka o głębokości 17 metrów, w której umieszczony zostanie dok, oraz dalby kotwiące dla doku. Na przedłużeniu nabrzeża Gdańskiego wykonany zostanie pomost technologiczny o długości 60 metrów z torami dla żurawia do obsługi doku i tymczasowym miejscem odstawczym dla demontowanych fragmentów kadłuba i urządzeń statku, jak np. zestawów sterowych, śruby czy wału śrubowego. Dzięki temu wydłużone zostanie nabrzeże cumownicze dla statków cumujących przy tym nabrzeżu.
W rejonie nabrzeży Gdyńskiego i Gdańskiego powstanie zaplecze doku z drogami dojazdowymi. Inwestycja obejmie także przebudowę nabrzeża Gdyńskiego na długości ok. 300 m stanowiąc jednocześnie drogę komunikacyjną na dok nr 8. Pierwsze prace budowlane powinny rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu i zakończyć się po 18 miesiącach, kiedy to nowy dok będzie gotowy do przeprowadzenia prób na głębi dokowej.
Nowy dok nr 8 o długości całkowitej 235 metrów i szerokości konstrukcyjnej 47 metrów powstaje w Stoczni Szczecińskiej Wulkan. Pozwoli on Gryfii na dokowanie statków o długości około 230 metrów, szerokości do 36 metrów i masie dokowej do 24 tys. ton. Niedawno zmodernizowany, obecnie największy dok, jakim dysponuje stocznia - dok nr 5 - pozwala na prace na statkach do 215 metrów długości, 34 metrów szerokości i masie 16 600 ton.
– Cieszymy się, że po wielu miesiącach przygotowań, uzyskiwaniu zgód i pozwoleń, ciężkiej, niewdzięcznej, bo niewidocznej dla otoczenia pracy, udało się wyłonić generalnego wykonawcę prac budowlanych i przechodzimy do etapu ich fizycznej realizacji. Jesteśmy przekonani, iż tak uznany wykonawca jak firma Doraco, dotrzyma terminu realizacji inwestycji i w połowie przyszłego roku przy nabrzeżach stoczni Gryfia zostanie zacumowany nowy dok – mówi Artur Trzeciakowski, Dyrektor Naczelny Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A.
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych