W przyszłym tygodniu ruszyć mają prace budowlane w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Szczeciński zakład zyska po ich zakończeniu nowy dok przy nabrzeżu Gdyńskim.
MSR Gryfia S.A. poinformowała, że na 9 stycznia firma Eco-Inwest, pełniąca w imieniu stoczni rolę inżyniera kontraktu przy projekcie "Modernizacja infrastruktury na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego przy nabrzeżu Gdyńskim w Szczecinie" wyznaczyła Korporacji Budowlanej Doraco, wykonawcy zadania, termin rozpoczęcia robót budowlanych. To największa w ostatnich latach inwestycja MSR Gryfia.
W ramach prac powstać ma niecka o głębokości 17 metrów, w której umieszczony zostanie dok, oraz dalby kotwiące dla doku. Na przedłużeniu nabrzeża Gdańskiego wykonany zostanie pomost technologiczny o długości 60 metrów z torami dla żurawia do obsługi doku i tymczasowym miejscem odstawczym dla demontowanych fragmentów kadłuba i urządzeń statku, jak np. zestawów sterowych, śruby czy wału śrubowego. Dzięki temu wydłużone zostanie nabrzeże cumownicze dla statków cumujących przy tym nabrzeżu.
W rejonie nabrzeży Gdyńskiego i Gdańskiego powstanie zaplecze doku z drogami dojazdowymi. Inwestycja obejmie także przebudowę nabrzeża Gdyńskiego na długości ok. 300 m stanowiąc jednocześnie drogę komunikacyjną na dok nr 8. Pierwsze prace budowlane powinny rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu i zakończyć się po 18 miesiącach, kiedy to nowy dok będzie gotowy do przeprowadzenia prób na głębi dokowej.
Nowy dok nr 8 o długości całkowitej 235 metrów i szerokości konstrukcyjnej 47 metrów powstaje w Stoczni Szczecińskiej Wulkan. Pozwoli on Gryfii na dokowanie statków o długości około 230 metrów, szerokości do 36 metrów i masie dokowej do 24 tys. ton. Niedawno zmodernizowany, obecnie największy dok, jakim dysponuje stocznia - dok nr 5 - pozwala na prace na statkach do 215 metrów długości, 34 metrów szerokości i masie 16 600 ton.
– Cieszymy się, że po wielu miesiącach przygotowań, uzyskiwaniu zgód i pozwoleń, ciężkiej, niewdzięcznej, bo niewidocznej dla otoczenia pracy, udało się wyłonić generalnego wykonawcę prac budowlanych i przechodzimy do etapu ich fizycznej realizacji. Jesteśmy przekonani, iż tak uznany wykonawca jak firma Doraco, dotrzyma terminu realizacji inwestycji i w połowie przyszłego roku przy nabrzeżach stoczni Gryfia zostanie zacumowany nowy dok – mówi Artur Trzeciakowski, Dyrektor Naczelny Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth