Norweska firma ma dostarczyć pięć statków typu Walk-to-Walk, przeznaczonych do usług konserwacyjnych, dostawczych i operacyjnych dla platform morskich w sektorze naftowym i gazowym.
Zaplanowane statki są oparte na projekcie VARD 3 32, opracowanym przez firmę w ścisłej współpracy z klientem. Opierają się na portfolio jednostek SOV i mają charakteryzować się nowoczesną konstrukcją kadłuba zoptymalizowaną pod kątem niskiego zużycia paliwa, a także wysokiej funkcjonalności i komfortu.
– Nowy kontrakt przyczynia się do wzmocnienia wiodącej pozycji VARD w zakresie statków pomocniczych w ramach rynku energii offshore. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że zostaliśmy wybrani przez klienta i będziemy dostarczać statki z innowacyjnymi rozwiązaniami opracowanymi specjalnie przez VARD na potrzeby klienta. Kontrakt pokazuje siłę VARD w opracowywaniu rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, współpracy z klientami w celu odkrywania i projektowania nowych zaawansowanych statków i rozwiązań – podkreśliła Cathrine Kristiseter Marti, prezes Vard Group.
– Statki te są bardzo wszechstronnymi platformami do operacji wsparcia offshore, koncentrującymi się na logistyce pokładowej, komforcie, dużych pojemnościach magazynowych i doskonałej operacyjności. Projekt jest przygotowany do szerokiego wykorzystania energii elektrycznej w przyszłości, zapewniając zrównoważoną opcję. Jesteśmy wdzięczni i zaszczyceni, że klient powierzył VARD to znaczące zamówienie. Jest to wynik intensywnej współpracy w celu dopracowania koncepcji statku, aby spełnić wymagania operacyjne w ekonomiczny sposób. Chciałbym wyrazić wdzięczność osobom zaangażowanym ze wszystkich stron, które włożyły dodatkowy wysiłek, sprostały wyzwaniom z pozytywnym nastawieniem i nastawieniem na rozwiązywanie problemów. Bez tego zespołowego wysiłku wszystkich zaangażowanych stron nie byłoby to możliwe! Teraz z niecierpliwością czekamy na kontynuację współpracy w okresie budowy i z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie eksploatacji VARD 3 32 i zapewnienie nowej ery dla działań konserwacyjnych na morzu – przekazał Ove Dimmen, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.
Nowe jednostki SOV będą miały 88 metrów długości i 19,8 metra szerokości. Zostaną wyposażone w układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym i elektrycznym, a także hybrydowym akumulatorem. Do tego dochodzi system trapów i dźwig z kompensacją ruchu 3D, o udźwigu do 15 ton i możliwości unoszenia ładunków na wysokość 30 metrów. Do tego dochodzi kompleksowe zakwaterowanie zapewniające wysoki komfort i odpowiednie warunki pracy dla załogi i techników na pokładzie. Może pomieścić do 190 osób. Oprócz tego statki zostaną wyposażone w pakiet SeaQ, dostarczony przez Vard Electro.
W celu usprawnienia wykorzystania energii na pokładzie i zoptymalizowanej dystrybucji we wszystkich trybach operacyjnych, zostanie zastosowany zaawansowany system zasilania integrujący rozdzielnice prądu stałego z systemem magazynowania energii. Systemy rozdzielnic DC zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi wymaganiami DNV dotyczącymi zamkniętych połączeń szynowych, celem zapewnienia solidnej i wydajnej pracy zasilania.
Aby zapewnić pełną kontrolę i monitorowanie statków, w tym zoptymalizowane zużycie paliwa, w skład wyposażenia wejdzie także zakres cyfrowy składający się ze zintegrowanego systemu automatyki SeaQ, systemu zarządzania energią SeaQ Energy i SeaQ Green Pilot.
Ten ostatni ma być zaawansowaną usługą opartą na chmurze przeznaczoną do płynnego gromadzenia danych, dająca operatorom dostęp do krytycznych informacji o statku, takich jak zużycie paliwa czy analiza emisji CO2.
Statki będą również wyposażone w zaawansowany technologicznie mostek SeaQ Integrated Bridge firmy Vard Electro, które upraszcza nawigację i operacje dzięki wszystkim systemom sterowanym za pomocą intuicyjnego ekranu dotykowego. Uzupełniając pakiet, system SeaQ Communication ma zapewnic solidną infrastrukturę IT, w tym sieci, systemy telefoniczne, interkom, CCTV i infotainment, zapewniając niezawodną łączność i wsparcie dla codziennych operacji. Vard Interiors dostarczy HVAC-R, systemy rurowe i nowoczesne rozwiązania wewnętrzne zaprojektowane w celu stworzenia środowisk, które są zarówno funkcjonalne, jak i sprzyjają dobremu samopoczuciu i produktywności na pokładzie statku.
Wszystkie pięć statków zostanie zbudowanych, wyposażonych, uruchomionych i dostarczonych z wietnamskiej stoczni Vard Vung Tau. Pierwsze cztery statki zostaną dostarczone w drugiej połowie 2027 roku, a ostatnia jednostka na początku 2028 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów