Firma MEWO ze Straszyna wzbogaciła swoją flotę o nowy statek. Specjalistyczna jednostka Amber Cecilia została już zarejestrowana pod polską banderą i jest przygotowywana do obsługi projektów offshore.
Firma MEWO specjalizuje się w badaniach i pomiarach środowiskowych, geofizycznych i geotechnicznych, w tym między innymi na potrzeby projektów energetycznych na różnych akwenach, w tym rzecz jasna na Bałtyku. MEWO aktywnie uczestniczy w rozwoju morskich farm wiatrowych w polskiej strefie ekonomicznej na Morzu Bałtyckim.
Nieocenioną pomocą w tego typu działaniach będzie nowy statek, o zakupie którego MEWO poinformowała za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jednostka została zakupiona przez Zespół Armatorski MEWO S.A pod nową nazwą Amber Offshore. Statek nosi już nazwę Amber Cecilia i został zarejestrowany pod polską banderą.
Amber Cecilia to niespełna 60-metrowy OSV (offshore supply vessel) o nośności 788 ton. Jak podaje MEWO, statek będzie służył przede wszystkim do prac geotechnicznych, geofizycznych, serwisowych i obsługi pojazdów podwodnych ROV przy polskich projektach offshore.
Firma podaje ponadto, że statek został „zakupiony przez prywatnych polskich inwestorów, wśród których jest wielu pracowników firmy MEWO S.A.”. Ponadto będzie obsadzony polską załogą i obsługiwany przez polskie agencje, urzędy i podmioty certyfikujące. „Jest to sytuacja bezprecedensowa, gdyż według statystyk Izby Morskiej jest to pierwszy konwencyjny statek tego typu wpisany do Polskiego Rejestru Okrętowego po 1989 roku” – pisze MEWO.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii