Na terenie stoczni Kawasaki Heavy Industries w Kobe odbyła się ceremonia wodowania i chrztu szóstego okrętu podwodnego typu Taigei, Sougei (SS-518). Wszystkie jednostki tej serii powstają w krótkim, na tle innych państw, czasie budowy. Każdy z nich powstaje w ciągu zaledwie czterech lat.
Tak jak pozostałe okręty z tej serii, również i ten otrzymał nazwę związaną z wielorybem (jap. gei). „Sougei” oznacza „błękitnego wieloryba”. Jak przekazał japoński resort obrony, imię wybrano na podstawie wskazanych typów i wyboru przeprowadzonych w siłach zbrojnych.
W uroczystości wzięli udział przedstawiciele japońskiego MON, władz krajowych i prefektury, a także reprezentantów kadry sił morskich oraz stoczni Kawasaki Heavy Industries. Była to okazja do przypomnienia o rozwoju potencjału japońskiej floty oraz zdolności rodzimej branży morskiej, która jest w stanie szybko budować tego rodzaju zaawansowane i skomplikowane okręty.


W marcu tego roku do służby wszedł JS Raigei (SS-516). W październiku ub. r. zwodowano JS Chōgei (SS-517), który do służby ma wejść w 2026 roku. W latach 2027-2029 Japońskie Morskie Siły Samoobrony (JMSDF) mają pozyskać także trzy kolejne okręty podwodne typu Taigei, zwiększając ich liczbę do ośmiu. Co istotne, wszystkie ceremonia wodowania i przyjęcia do służby odbywają się odpowiednio w październiku i marcu, rok do roku, podkreślając terminowość stoczni, która jest w tej kwestii wspierana przez koncern Mitsubishi Heavy Industries, mający siedzibę w Tokio.
Okręty podwodne typu Taigei mają być rozwinięciem i zarazem uzupełnieniem potencjału jednostek typu Sōryū, wprowadzonych do służby w latach 2009-2019 w liczbie dwunastu sztuk. Choć oba typy są podobne (długość 84 metry), tak "wieloryby" posiadają większą wyporność (3000 ton w porównaniu z 2900 ton poprzednika). Załoga liczy 70 marynarzy, przy czym wprowadzono pewną dogodność z myślą o kobietach służących w siłach podwodnych i ich komforcie, wydzielając osobną przestrzeń mieszkalną z sześcioma łóżkami.
Wyposażenie okrętu stanowią czujniki i systemy przetwarzania, w tym radar poszukiwawczy powierzchniowy/niskopoziomowy ZPS-6H i sonar Oki ZQQ-8. Podobnie jak okręty poprzedniego typu, JS Ōryū i JS Tōryū, typ Taigei będzie korzystać z akumulatorów litowo-jonowych. Na uzbrojenie składa się sześć wyrzutni torped HU-606 533 mm do torped ciężkich Mitsubishi Heavy Industries typów 89 i 18, a także pocisków Harpoon.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów