• <

Wynik wyszukiwania - "Kawasaki Heavy Industries" - Wiadomości

Gdynia z wizytą w Gdańsku. Kontenerowiec OOCL Gdynia w terminalu Baltic Hub

Do gdańskiego terminalu przybył, ochrzczony w październiku, jeden z największych statków na świecie, wyposażony w nowoczesne rozwiązania w zakresie redukcji emisji CO2. Wizyta jest o tyle wyjątkowa, że jest to statek armatora z Hong Kongu nazwany na cześć miasta Gdynia, gdzie znajduje się filia OOCL.
01.12.2023

Wodowanie Rangei (Grzmiącego Wieloryba). To czwarty okręt podwodny z nowej serii, która wzmocni siły morskie Kraju Kwitnącej Wiśni

W stoczni Kawasaki Heavy Industries w Kobe zwodowano, 17 października br., czwarty okręt podwodny typu Taigei, przyszły JS Raigei (SS 516).
18.10.2023

Trzy japońskie firmy żeglugowe współpracują w celu utworzenia globalnego łańcucha dostaw skroplonego wodoru

Spółka Japan Suiso Energy, Ltd. (JSE) oraz trzy japońskie przedsiębiorstwa żeglugowe. Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) zgodziły się 12 września 2023 roku dołączyć do JSE Ocean, Ltd. (JSE Ocean), spółki zależnej JSE. JSE pozostaje większościowym akcjonariuszem z 50,2% akcji, podczas gdy przedsiębiorstwa żeglugowe posiadają po 16,6% akcji. Wiąże się to z dużymi przedsięwzięciami w związku z wprowadzaniem wodoru jako paliwa w transporcie i energetyce.
27.09.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
27.12.2022

Jubileusz 70-lecia Gryfii. "Sercem stoczni jest załoga. Dzięki niej przetrwaliśmy i notujemy stały wzrost"

Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" S.A. obchodzi 70. urodziny. Przy tej okazji z zarządem firmy rozmawiamy o jej kondycji, szczegółach programu naprawczego i przełomowej inwestycji – doku numer 8.
01.08.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Suiso Frontier odbył swój pierwszy rejs – przetransportował ciekły wodór

Japońskie konsorcjum wodorowe HySTRA zorganizowało uroczystość z okazji zakończenia dziewiczego rejsu pierwszego na świecie transportowca Suiso Frontier do przewozu skroplonego wodoru (LH2).
15.04.2022

Wodorowy zbiornikowiec pokonał Pacyfik. W Kobe będzie w połowie lutego

Suiso Frontier, japoński zbiornikowiec do przewozu skroplonego wodoru otrzymał certyfikat biura klasyfikacyjnego Nippon Kaiji Kyokai. Pierwszy na świecie zbiornikowiec do transportu skroplonego wodoru powstał w Kawasaki Heavy Industries.
02.02.2022

Pierwszy na świecie wodorowiec wyruszył w dziewiczy rejs [WIDEO]

Wodorowiec Suiso Frontier, czyli pierwszy w historii statek do transportu skroplonego wodoru, opuścił stocznie i wyruszył do Australii po surowiec do transportu.
01.01.2022

ClassNK dodaje do rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór [WIDEO]

Wiodące towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK dodało do swojego rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór zbudowany przez Kawasaki Heavy Industries (KHI).
07.12.2021

Airbus apeluje do żeglugi o wspólne działania w kwestii dekarbonizacji

Jeśli plany dekarbonizacji mają się powieść, awiacja i żegluga muszą współpracować ramię w ramię – mówi Mads Bondergaard, szef operacji Airbusa na Azję i Pacyfik.
24.09.2021

Japońskie trio chce produkować silniki napędzane wodorem

Kawasaki Heavy Industries, Yanmar Power Technology i Japan Engine Corporation utworzyło HyEng Corporation w ramach rozwoju napędu zerowego netto.
05.08.2021

NYK zamawia dwa gazowce napędzane LPG

Japoński armator NYK złożył zamówienie na dwa duże gazowce VLGC napędzane LPG w rodzimej stoczni Kawasaki Heavy Industries.
09.02.2021

Japoński armator zacznie transportować skroplony wodór od wiosny 2021 roku.

Japoński Kawasaki Heavy Industries chce powtórzyć swój sukces na rynku LNG w transporcie wodoru, kluczowym elemencie na drodze do dekarbonizacji światowego przemysłu.
03.02.2021

Kawasaki Heavy Industries zbudowało pierwszy na świecie terminal do przeładunku płynnego wodoru

Kawasaki Heavy Industries zakończyło budowę Kobe LH2 Terminal, pierwszego importowego terminala skroplonego wodoru. Obiekt powstał dla bezemisyjnej Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
25.01.2021

Niemcy zamierzają wykorzystać amoniak w dążeniu do stworzenia zielonego paliwa dla żeglugi

Niemcy rozważają wykorzystanie amoniaku i metanolu jako sposobów dostarczania wodoru jako czysto spalającego się paliwa dla przemysłu. Jest to część ich starań, aby do 2050 roku największa gospodarka Europy była neutralna dla klimatu.
06.11.2020

Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network

Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.
11.10.2020

Podpisano kontrakty na budowę pierwszych tankowców o napędzie bateryjnym

Firma żeglugowa Asahi Tanker Co. z siedzibą w Tokio złożyła zamówienie na pierwsze na świecie tankowce z napędem elektrycznym.
11.10.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu lipca 2020 roku

Gospodarka morska zdaje test odporności w czasie kryzysu, jednak wpływ pandemii wciąż jest widoczny w różnych jej sektorach. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
24.07.2020

Kawasaki wprowadza na japoński rynek pierwszą bunkierkę LNG

Koncern Kawasaki Heavy Industries pracuje nad pierwszym japońskim statkiem bunkrującym LNG.
13.05.2020

Nadano imię pierwszemu japońskiemu zbiornikowcowi na skroplony wodór [WIDEO]

Suiso Frontier - najnowsze dziecko japońskiej Kawasaki Heavy Industries zostało zbudowane i oddane do eksploatacji w stoczni Kobe Works.
11.12.2019

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
20.06.2018

Frontier Jacaranda – największy statek, jaki kiedykolwiek zawinął do MTMG

Nowy rekord Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. W ostatnich dniach gościł on masowiec Frontier Jacaranda. To największa jednostka, jaka kiedykolwiek zawinęła do tego terminalu.
02.08.2017

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej. Powodem kryzys

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
10.02.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Pierwszy na świecie samochodowiec na gaz już u armatora

„Auto Eco”, pierwszy na świecie samochodowiec zasilany LNG, popłynął do United European Car Carriers (UECC), europejskiego armatora ro-ro. Jednostka przystosowana jest do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
24.10.2016

Kolejny koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
03.10.2016

Poznaj historię metanowców – jednostek, które będą zawijać do terminalu LNG w Świnoujściu

Flota LNG jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się flot, jej historia liczy sobie ponad pół wieku. Od momentu, kiedy pierwszy gazowiec Methane Princess ruszył w swoją pierwszą podróż do dnia dzisiejszego dokonał się znaczny rozwój i wzrost przemysłu LNG. Niedlugo metanowce zawitają także do terminalu LNG w Świnoujściu. Warto przyjrzeć się bliżej historii i charakterystyce tych jednostek.
07.11.2015

Chińskie stocznie stawiają na wysokiej klasy statki

Po okresie budowy tanich masowców, chińskie stocznie powoli przestawiają się na produkcję bardziej złożonych jednostek, a więc także o większej wartości.
29.08.2014

Japoński przemysł stoczniowy czeka niepewna przyszłość

Japońska branża budownictwa okrętowego wpływa na niepewne wody. Mimo że firmy działające w tej branży robią co mogą, żeby zdobyć zamówienia na budowę dużych statków pasażerskich i okrętów wyspecjalizowanych, których budowa wymaga zaawansowanej technologii, zyski wciąż są rozczarowujące.
28.04.2014

Paliwa gazowe- tanio i ekologicznie czy drogo i niewydajnie?

Pierwsze silniki okrętowe, wykorzystujące paliwo gazowe powstały w 2001r. Plany wprowadzenia ograniczeń emisji dwutlenku węgla przyczyniły się do wznowienia dyskusji o masowym wykorzystaniu statków, wyposażonych w silniki zasilane gazem. Obecnie silniki napędowe tego typu wykorzystują zarówno niewielkie statki pomocnicze jak i siłownie okrętowe dużych jednostek pełnomorskich. Popularyzacja rozwiązania i idące za nią modyfikacje techniczne sprawiają, że w perspektywie kilku lat silniki gazowe mogą stać się istotną alternaty
25.10.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.