Samochodowiec o ładowności 6900 pojazdów został 18 lipca dostarczony do japońskiego przewoźnika, Kawasaki Kisen Kaisha, (K-LINE). Statek jest napędzany głównie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i został zbudowany przez stocznię Shin Kurushima Toyonashi. Przekazanie ma wpisywać się w rozwój zdekarbonizowanego transportu morskiego w Japonii, jak i krajowej branży stoczniowej. Ta ostatnia ma zwiększać swoje zaangażowanie na rzecz rodzimego transportu morskiego.
W dniu dostawy odbyła się także ceremonia chrztu. Nowy samochodowiec otrzymał nazwę Tethys Highway (IMO: 1046051), na cześć bogini morza z mitologii greckiej, Tetydy. Ma 199,96 metra długości, 38 metra szerokości i zanurzenie 9 metrów. Jego tonaż ma sięgać 75 259 ton. Co też istotne, jednostka pływa pod japońską banderą.

K-LINE podkreśla, że nowy nabytek wyróżnia się swoim napędem, umożliwiającym pływanie na LNG, co pozwoli zmniejszyć, o 25–30%, emisję dwutlenku węgla (CO2), gazu cieplarnianego (GHG). Z kolei emisja tlenków siarki (SOx), które powodują zanieczyszczenie powietrza, będzie ograniczona do niemal 100%, w porównaniu z konwencjonalnymi statkami napędzanymi ciężkim olejem opałowym. Oczekuje się, że wpisze się tym w inicjatywę przewoźnika w uczynienie transportu morskiego bardziej ekologicznym i przyjaznym środowisku, zgodnie z wizją rozwoju zaplanowana na ten moment do 2050 roku.
Wiele japońskich firm z branży inwestuje w nisko- i zeroemisyjne napędu statków, rozwijając też technologie służące tak oszczędzaniu paliwa, jak i energii. Do inicjatyw należy wdrażanie jednostek nawodnych napędzanych amoniakiem, wodorem bio-LNG, czy paliwami syntetycznymi. Dochodzą do tego też technologie związane z wdrażaniem żagli instalowanych na statkach, które pozwalają na wykorzystanie wiatru jako środka do ograniczania zużycia energii.
W opublikowanym przez K-Line dokumencie „Environmental Vision 2050 – Blue Seas for the Future” firma wskazuje, że dąży do ograniczenia emisji CO2 o 50% do 2030 roku, porównując ze stanem z 2008 roku, przekraczając tym samym cel Międzynarodowej Organizacji Morskiej zakładający, że branża zdoła ją zmniejszyć o 40%.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów