Gaz-System SA rozpoczyna niewiążące badanie rynku dla nowych zdolności przesyłowych oraz mocy regazyfikacyjnej Terminalu LNG typu FSRU. Inwestycja planowana jest do realizacji w perspektywie 2026/2027 roku.
20 lipca 2020 r. spółka rozpoczęła niewiążące badanie rynku w zakresie zapotrzebowania na nowe zdolności przesyłowe w krajowym systemie przesyłowym, w wyniku udostępnienia mocy regazyfikacyjnych Terminalu LNG typu FSRU. Statek regazyfikacyjno-magazynowy LNG (FSRU) będzie umiejscowiony w rejonie Gdańska. Realizacja FSRU obejmuje także jego integrację z systemem przesyłowym, dzięki czemu powstanie nowy fizyczny punkt wejścia do krajowego systemu przesyłowego.
Zakłada się, że nowy Terminal LNG umożliwi regazyfikację na poziomie co najmniej 4,5 mld m3 rocznie, jednak decyzja w zakresie ostatecznej możliwości regazyfikacji Terminalu LNG, a tym samym oferowanej przepustowości, zależeć będzie w dużej mierze od zgłoszonego zainteresowania rynku, potwierdzonego w fazie wiążącej badania zapotrzebowania rynku.
Uczestnicy rynku zainteresowani uczestnictwem w badaniu powinni przedłożyć dokumenty rejestracyjne najpóźniej do dnia 21 września 2020 r. na adres mailowy badanierynku@gaz-system.pl.
Terminal LNG w rejonie Gdańska został wpisany w 2020 r. na czwartą listę inwestycji, które uzyskały status projektów będących przedmiotem wspólnego zainteresowania (ang. Projects of Common Interest - PCI) w sektorze energetycznym. Projekty PCI to kluczowe projekty infrastrukturalne, mające na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa na europejskim rynku energii. Ich realizacja ma wspierać politykę energetyczną i wyzwania klimatyczne w UE.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego