Firma Econowind przekroczyła liczbę 100 sprzedanych jednostek VentoFoil, co stanowi kamień milowy w przejściu branży żeglugowej na napęd statków wspomagany wiatrem. Rosnąca popularność systemu VentoFoil odzwierciedla dążenie armatorów do zmniejszenia zużycia paliwa, redukcji emisji CO₂ i zgodności z zaostrzającymi się globalnymi przepisami.
Od czasu zainstalowania pierwszych dwóch jednostek na MV Ankie w 2018 roku, Econowind stale rozszerza swój zasięg. Obecnie działają 32 jednostki VentoFoil, 33 są obecnie w produkcji lub gotowe do instalacji, a kolejnych 37 ma zostać dostarczonych w 2025 roku. Technologia VentoFoil została z powodzeniem wdrożona na masowcach, tankowcach, RoRo i kontenerowcach.
- Przekroczenie liczby 100 sprzedanych jednostek VentoFoil to wyraźny znak, że napęd statków wspomagany wiatrem nabiera prawdziwego rozpędu - powiedział Chiel de Leeuw, dyrektor generalny Econowind - Wraz z rosnącymi kosztami paliwa i coraz bardziej rygorystycznymi przepisami środowiskowymi, właściciele statków przyjmują energię wiatrową jako sprawdzone rozwiązanie. W miarę zwiększania skali produkcji chcemy pomóc jeszcze większej liczbie statków w przejściu na bardziej ekologiczną żeglugę. Niska waga i możliwość odchylania VentoFoils są idealne dla właścicieli statków, którzy cenią sobie elastyczność.
Aby sprostać rosnącemu popytowi, Econowind zwiększa produkcję w swoim zakładzie w Zeewolde. Zwiększona przestrzeń i zoptymalizowane procesy pozwalają na wyższą wydajność i krótsze czasy realizacji, zapewniając, że więcej armatorów może skorzystać z technologii VentoFoil. To strategiczne posunięcie umożliwia Econowind zwiększenie produkcji w miarę jak branża przyspiesza przejście na niskoemisyjne rozwiązania żeglugowe.
Gama VentoFoil oferuje elastyczne rozwiązania w wersjach 10 m, 16 m, 24 m i 30 m, zaspokajając różne rozmiary statków i potrzeby operacyjne. Oprócz stałych mocowań Econowind oferuje kontenerowe i płaskie jednostki VentoFoil. Można je łatwo przenosić między statkami, co czyni je praktycznym, skalowalnym rozwiązaniem dla armatorów, którzy chcą zwiększyć wydajność i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności operacyjnej.
Od 2025 r. FuelEU Maritime zaostrzy cele redukcji emisji CO₂, wzrastając z 2% do 80% do 2050 roku. Właściciele statków korzystający z technologii VentoFoil czerpią korzyści ze współczynnika nagrody za wiatr (WRF), który obniża zgłoszone emisje ich statków, dzięki czemu zgodność z przepisami FuelEU Maritime, CII i ETS jest łatwiejsza i bardziej opłacalna. Integrując VentoFoils, obniżają koszty paliwa, zmniejszają wydatki na uprawnienia do emisji dwutlenku węgla i poprawiają oceny CII, wyprzedzając przepisy, jednocześnie obniżając koszty operacyjne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów