Niemiecki właściciel i operator promów
odebrał dostawę swojego drugiego ekologicznego statku, Peter Pan,
napędzanego LNG.
Prom został przekazany podczas ceremonii
podpisania umowy, która odbyła się w chińskiej stoczni Nanjing
Jinling. Jednostka charakteryzuje się długością 230 metrów i
szerokością 31 metrów. Posiada silniki typu dual-fuel
wyprodukowane przez MAN Energy Solutions, które mogą być zasilane
skroplonym gazem ziemnym.
Projekt statku zawiera też inne cechy
środowiskowe, takie jak punkty ładowania samochodów elektrycznych,
uszczelnienie powietrzne wałów śrubowych, a także ulepszoną
hydrodynamikę i zoptymalizowany kadłub ze specjalnie
zaprojektowanym bulwiastym dziobem kadłuba.
Dzięki przejściu
na LNG, TT-Line spodziewa się zaoszczędzić 93% emisji szkodliwych
cząsteczek w ciągu roku. Dotyczy to , zmniejszyć emisję S2O
(tlenek siarki) o 98%, emisję azotu o 82% i zmniejszyć emisję CO2
nawet o 22% w porównaniu z sytuacją dalszego użycia klasycznego
oleju napędowego.
Koncepcja „zielonego statku” jest
przeznaczona do przewozu 800 pasażerów i ponad 200 przegubowych
ciężarówek, przyczep i kontenerów. Projekt został opracowany we
współpracy z duńskim projektantem z siedzibą w Kopenhadze, firmą
OSK-Shiptech.
Peter Pan ma skierować się w stronę Morza
Bałtyckiego w grudniu, a TT-Line planuje oddać go do eksploatacji
na początku 2023 roku. Dostawa następuje po przekazaniu
siostrzanego statku, napędzanego LNG Nils Holgersson, która miała
miejsce w marcu tego roku.
TT-Line oferuje usługi
transportowe łączące największe niemieckie porty bałtyckie,
Travemünde i Rostock, oraz polskie Świnoujście i litewską
Kłajpedę z szwedzkim Trelleborgiem, za pomocą ośmiu nowoczesnych
promów RoPax.
Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy
Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość