Damen Shipyards i Boluda Towage połączyły siły, aby sprowadzić holowniki o zerowej emisji do Europy. W przełomowym posunięciu obie organizacje, które mają prawie 200-letnie doświadczenie w holowaniu, zamierzają zwodować pierwszy w Europie nowo zbudowany holownik do metanolu. Pierwszym statkiem ma być Damen RSD-E Tug 2513, a partnerzy pracują teraz wspólnie nad określeniem potencjalnego portu, który najlepiej będzie pasował do jego profilu operacyjnego.
Damen obecnie opracowuje holownik napędzany metanolem w ramach swojej misji bycia najbardziej zrównoważonym stoczniowcem na świecie. Ten całkowicie nowy projekt opiera się na doświadczeniu i wiedzy firmy Damen dzięki rozległym możliwościom badawczo-rozwojowym w zakresie alternatywnych, zrównoważonych systemów napędowych.
Boluda jako wiodąca globalna firma holownicza i Damen jako wiodący innowacyjny konstruktor statków, podzielają silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój środowiska, bezpieczeństwo i doskonałość operacyjną. Boluda Towage od lat inwestuje w celu osiągnięcia czystszych i bardziej ekologicznych operacji w porcie. Ważnym kamieniem milowym w jej ambicjach dążenia do obniżenia emisji było wielokrotne zamówienie holowników poziomu III IMO w 2020 r. Te pionierskie statki wyznaczają nowy standard dla wszystkich kolejnych nowych konstrukcji.
Stocznie Boluda Towage i Damen z niecierpliwością czekają na współpracę z innymi zainteresowanymi stronami z branży morskiej w celu przyspieszenia przejścia na czystsze statki, zwłaszcza te działające w obszarach miejskich lub w ich pobliżu. W sektorze portowym i holowniczym systemy napędowe napędzane elektrycznie i metanolem oferują obecnie najlepszą i najbardziej dostępną drogę do osiągnięcia tego celu.
- Jesteśmy bardzo dumni z tej współpracy/partnerstwa z Damen Shipyards, która stanowi ważny postęp technologiczny i innowacyjny dla naszej branży. Wiemy, że znajdujemy się w coraz bardziej złożonym środowisku, które wymaga od nas bycia zawsze w czołówce rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo w naszej działalności, ograniczających nasz ślad węglowy w środowisku i zaspokajających potrzeby naszych klientów. Mając to na uwadze, chętnie kontynuujemy naszą podróż ku przyszłości jako lider w branży holowniczej i morskiej - powiedział Vicente Boluda Ceballos, wiceprzewodniczący Boluda Towage.
- Jesteśmy zachwyceni współpracą z firmą Boluda Towage nad nowym rozdziałem europejskiego holowania. Ten projekt nie tylko jest zgodny z naszymi własnymi wartościami, ale także ma na celu nadanie dodatkowego rozmachu przejściu na zrównoważone holowanie portowe, ponieważ wszyscy będą mogli zobaczyć korzyści, jakie zapewniają zarówno statki napędzane elektrycznie, jak i metanolem. Aby wspomóc ten proces, budujemy już holowniki RSD-E 2513 na magazynie, a pewna liczba będzie dostępna do dostawy w 2024/25 - powiedział Arnout Damen, dyrektor generalny Damen Shipyards Group.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów