Damen Shipyards dostarczyła dwa holowniki RSD Tugs 2513 do Fairplay Towage. Jednostki będą operować odpowiednio w Niemczech i w Polsce. W tym samym tygodniu obie firmy podpisały również kolejny kontrakt, w ramach którego Damen dostarczy swojemu klientowi dodatkowe trzy holowniki, w tym dwa RSD Tugs 2513 oraz ASD Tug 2813.
Kontrakt jest siódmym zamówieniem z tej firmy, realizowanym przez Damen w ciągu osiemnastu miesięcy. Chociaż zbudowane według sprawdzonych, standardowych projektów, wspomniane holowniki są projektowane z szeregiem dodatkowych opcji doposażania, aby spełniły wymagania oraz oczekiwania zamawiającego w zakresie ich przyszłych zadań oraz miejsca przeznaczenia. W przypadku jednostki RSD Tugs 2513 zapewniono jej wzmocnienie lodowe, aby umożliwić pracę w warunkach lekkiego oblodzenia. Holowniki z tej serii mają 24,73 metry długości i 13,13 metra szerokości, a prędkość eksploatacyjna wynosi 12,6 węzła. Uciąg na palu w ruchu naprzód wynosi 83 tony, natomiast w ruchu wstecz 78 ton.
- Te holowniki pomogą zwiększyć zdolności operacyjne naszej floty, poprawiając efektywność prowadzonych działań. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze złożenia kolejnego zamówienia w Damen. W trakcie naszych poprzednich zamówień wzajemna komunikacja była doskonała. Ponadto naprawdę cenimy sobie obecność Damen w Niemczech, którą firma ustanowiła w Hamburgu zarówno w zakresie sprzedaży, jak i serwisu - przekazał dyrektor zarządzający Fairplay Towage Philip-Alexander Harmstorf.

Ze względu na praktykę Damen polegającą na seryjnej budowie statków i dopiero potem ich sprzedaży, trzy jednostki z najnowszego zamówienia zostaną dostarczone jeszcze przed końcem bieżącego roku. Firma stara się wspierać swoich klientów kompleksowym portfolio usług obejmujących cały cykl funkcjonowania statku. Organizuje również ich transport ze swojej stoczni w Wietnamie. W ramach obsługi dostaw statków, Damen Services zapewnia osobę kontaktową, która jest dostępna przez całą dobę i udziela wszelkich informacji, jakich może potrzebować klient. Dodatkowo koncern zajmuje się kontaktem z przewoźnikiem, dokumentacją eksportową, rysunkami technicznymi, obliczeniami, transferem na miejsce oraz wszystkimi operacjami związanymi z mocowaniem i załadunkiem.
- Jesteśmy bardzo wdzięczni Fairplay Towage za to najnowsze zamówienie. Począwszy od Fairplay 37, firma zamówiła łącznie siedem statków Damen w ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy. To zaszczyt widzieć, jak relacje między naszymi dwoma przedsiębiorstwami nadal rozwijają się w ten sposób i nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy - powiedział kierownik sprzedaży Damen na Niemcy Joschka Boddeling.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española