Damen Naval przyznał Alewijnse kontrakt na zarządzanie pełną integracją i instalacją wszystkich systemów elektrycznych na pokładzie nowej fregaty dla sił morskich Kolumbii, (Plataforma Estratégica de Superficie, PES).
Jako integrator OEM (Original Equipment Manufacturer), Damen Naval kieruje projektowaniem, inżynierią i budową wspomnianego okrętu w ścisłej współpracy z COTECMAR (Corporación de Ciencia y Tecnología para el Desarrollo de la Industria Naval, Marítima y Fluvial), mającym siedzibę w Kartagenie kolumbijskim podmiotem stoczniowym, na którego terenie powstaje ta jednostka. Przedsięwzięcie ma być zastrzykiem innowacji w krajowej branży okrętowej, a fregata stanie się pierwszą, tak nowoczesną, jaka powstaje przy jej zaangażowaniu. W przyszłości mają powstać też kolejne okręty serii PES. Stąd wspólnie z Damen Naval i COTECMAR, Alewijnse aktywnie wspiera rozwój lokalnych podmiotów, co wiąże się choćby z poszukiwaniem partnerstwa wśród potencjalnych, kolumbijskich dostawców. Ta współpraca jest częścią szerszej wizji Damen Naval, aby wspierać bezpieczeństwo regionalne poprzez dzielenie się wiedzą i współpracę przemysłową.
Alewijnse zostało wybrane jako główny partner Damen do
integracji systemów elektrycznych w oparciu o długoletnią i udaną historię
współpracy. Wspólnie obie firmy zrealizowały wiele złożonych projektów
obronnych i bezpieczeństwa dla marynarek wojennych na całym świecie. Ich
ostatnim wspólnym przedsięwzięciem był okręt wsparcia bojowego HNLMS Den Helder,
największy w historii Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii, który do służby
ma wejść w przyszłym roku.
– Jako jeden z naszych współtwórców i głównych dostawców, Alewijnse odegra kluczową rolę w określeniu sukcesu projektu PES. Dlatego cieszę się, że Alewijnse również współpracuje, aby wesprzeć lokalne działania w zakresie treści, mając na celu zaangażowanie kolumbijskiego rynku – powiedział Jasper Oreel, dyrektor projektu Damen Naval.
– Jesteśmy dumni z naszej ciągłej współpracy z Damen Naval w ramach tego partnerstwa tworzącego wartość dla kolumbijskiej marynarki wojennej. To świetny przykład strategicznego sojuszu, w którym stocznia, dostawcy i partnerzy technologiczni ściśle ze sobą współpracują – dodaje Gert Bravenboer, dyrektor generalny Alewijnse.
W ramach umowy Alewijnse zintegruje wszystkie główne systemy elektryczne, w tym dystrybucję energii, prowadzenie kabli, zarządzanie elektryką i systemami pokładowymi, jak oświetlenie nawigacyjne. Ponadto firma będzie koordynować dostawę kilku kluczowych podsystemów w ścisłej współpracy z Damen Naval i zaufanymi partnerami technologicznymi: układ napędowy, dostarczony z Van Meer, zintegrowany system zarządzania platformą (Integrated Platform Management System, IPMS), opracowany z Praxis Automation i zintegrowany system mostkowy (Integrated Bridge Management System, IBMS), dostarczony we współpracy z Anschütz.
Zaplanowana jednostka otrzyma nazwę ARC Almirante Padilla i
ma zostać zbudowana w oparciu o projekt platformy SIGMA 10514 dostarczony przez
Damen. Jej długość wyniesie 105 metrów, a szerokość 14,02 metrów. Z kolei
wyporność będzie sięgać ok. 2200-2500 ton. Załoga ma liczyć ok. 120 osób. W
skład wyposażenia wejdzie też lądowisko i hangar do obsługi śmigłowca oraz dwie
łodzie typu RHIB. Choć znaczna część przyszłego wyposażenia pozostaje nieznana,
wizualizacje wskazują na uzbrojenie w dwie armaty morskie (na przedzie 76 mm i z
tyłu 20 mm), trzy systemy obrony bezpośredniej (CIWS), automatyczny system , 16-komorową
wyrzutnię pocisków przeciwlotniczych, dwie czterokomorowe wyrzutnie torped.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów