• <
nauta_2024

Concordia Damen zbuduje innowacyjną, rzeczną barkę RoRo dla holenderskiego zamawiającego

rk

08.03.2025 18:50 Źródło: Concordia Damen
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Concordia Damen zbuduje innowacyjną, rzeczną barkę RoRo dla holenderskiego zamawiającego
Fot. Concordia Damen

Concordia Damen otrzymała kontrakt od Koninklijke Van der Wees Transporten na budowę i dostawę innowacyjnej barki rzecznej o nazwie Lastdrager 29. Zlecenie zostanie wykonane w jej stoczni w holenderskim w Werkendam z myślą o rozwoju transportu rzecznego.

Przedmiotem zamówienia jest jednostka pływająca Lastdrager 29, której projekt został specjalnie opracowany, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom transportowym. Projekt powstał przy współpracy z Shipbuilding Solutions. Jak informuje Concordia Damen, to zlecenie ma być wyrazem zaufania po tym, jak pięć lat wcześniej do tego samego zamawiającego stocznia dostarczyła podobną barkę o nazwie Pieter van der Wees.

– Jesteśmy zadowoleni i wdzięczni za kontynuowanie naszej współpracy z Koninklijke Van der Wees Transporten przy tym innowacyjnym projekcie. Lastdrager 29 odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie wysokiej jakości, wyspecjalizowanych statków, które spełniają zmieniające się potrzeby transportu śródlądowego – wskazał Chris Kornet, dyrektor zarządzający Concordia Damen.


Opierając się na wieloletnim doświadczeniu operacyjnym, nowa barka ma posiadać szereg funkcji umożliwiających skuteczne wykorzystanie przy transporcie pojazdów przez akwen. Został też wyposażony w możliwą do zdjęcia i postawienia rampę wjazdową, co ma umożliwić płynny. Jego zoptymalizowane wymiary mają zapewniać sprawną żeglugę po śródlądowych drogach wodnych Europy, nawet w trudnych warunkach. Do tego dochodzą wciągarki cumownicze dla lepszego pozycjonowania i stabilności, systemy balastowe zapewniające optymalny rozkład masy, ochronę przed falami i możliwość wyładunku na plaży (w nomenklaturze wojskowej „brzeg nieprzygotowany”), co pozwala na prowadzenie operacji na różnych poziomach wody i terenach.


Dodatkowo w skład wyposażenia wejdą dwa mniejsze pontony sprzęgające o wymiarach 12,19 x 2,94 x 3,06 metra, zapewniające zwiększoną wyporność w przypadku złożonych operacji transportowych, w których najważniejsza jest pełna kontrola przy wchodzeniu i schodzeniu z pokładu.

Wraz z Nicolaas van der Wees, holownikiem pchającym Royal Van der Wees o małym zanurzeniu (do metra) i mocy 2x 500 KM, Lastdrager 29 ma oferować wydajne rozwiązania do transportu ciężkich ładunków, nawet w trudnych warunkach, takich jak niski poziom wody, wąskie śluzy, niskie mosty i ciasne przejścia rzeczne. Realizacja projektu ma rozpocząć się w tym miesiącu, a dostawa jest spodziewana do końca 2025 roku.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.