Concordia Damen otrzymała kontrakt od Koninklijke Van der Wees Transporten na budowę i dostawę innowacyjnej barki rzecznej o nazwie Lastdrager 29. Zlecenie zostanie wykonane w jej stoczni w holenderskim w Werkendam z myślą o rozwoju transportu rzecznego.
Przedmiotem zamówienia jest jednostka pływająca Lastdrager 29, której projekt został specjalnie opracowany, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom transportowym. Projekt powstał przy współpracy z Shipbuilding Solutions. Jak informuje Concordia Damen, to zlecenie ma być wyrazem zaufania po tym, jak pięć lat wcześniej do tego samego zamawiającego stocznia dostarczyła podobną barkę o nazwie Pieter van der Wees.
– Jesteśmy zadowoleni i wdzięczni za kontynuowanie naszej współpracy z Koninklijke Van der Wees Transporten przy tym innowacyjnym projekcie. Lastdrager 29 odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie wysokiej jakości, wyspecjalizowanych statków, które spełniają zmieniające się potrzeby transportu śródlądowego – wskazał Chris Kornet, dyrektor zarządzający Concordia Damen.

Opierając się na wieloletnim doświadczeniu operacyjnym, nowa barka ma posiadać szereg funkcji umożliwiających skuteczne wykorzystanie przy transporcie pojazdów przez akwen. Został też wyposażony w możliwą do zdjęcia i postawienia rampę wjazdową, co ma umożliwić płynny. Jego zoptymalizowane wymiary mają zapewniać sprawną żeglugę po śródlądowych drogach wodnych Europy, nawet w trudnych warunkach. Do tego dochodzą wciągarki cumownicze dla lepszego pozycjonowania i stabilności, systemy balastowe zapewniające optymalny rozkład masy, ochronę przed falami i możliwość wyładunku na plaży (w nomenklaturze wojskowej „brzeg nieprzygotowany”), co pozwala na prowadzenie operacji na różnych poziomach wody i terenach.

Dodatkowo w skład wyposażenia wejdą dwa mniejsze pontony sprzęgające o wymiarach 12,19 x 2,94 x 3,06 metra, zapewniające zwiększoną wyporność w przypadku złożonych operacji transportowych, w których najważniejsza jest pełna kontrola przy wchodzeniu i schodzeniu z pokładu.
Wraz z Nicolaas van der Wees, holownikiem pchającym Royal Van der Wees o małym zanurzeniu (do metra) i mocy 2x 500 KM, Lastdrager 29 ma oferować wydajne rozwiązania do transportu ciężkich ładunków, nawet w trudnych warunkach, takich jak niski poziom wody, wąskie śluzy, niskie mosty i ciasne przejścia rzeczne. Realizacja projektu ma rozpocząć się w tym miesiącu, a dostawa jest spodziewana do końca 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów