• <

Wynik wyszukiwania - "transport rzeczny" - Wiadomości

Ukraińskie porty zwiększyły w tym roku przeładunki o 15,8%.

Trwająca od lutego ubr. wojna na Ukrainie okazała się wyjątkowo bolesna dla krajowej branży żeglugowej, jednak w ostatnim czasie udało się jej częściowo podźwignąć z kryzysu. Krajowe statystyki podają, że w okresie styczeń-listopad br. porty zwiększyły przeładunki w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku o 15,8%, do 52,8 mln ton. Jest to efekt wykorzystania tzw. "korytarza zbożowego", współpracy międzynarodowej i sukcesów w zakresie zabezpieczenia ukraińskich wód terytorialnych i infrastruktury morskiej.
19.12.2023

Żegluga w Amazonii nadal zagrożona

Okres suszy w Amazonii nadal trwa i na ten moment nie zapowiada się aby sytuacja miała ulec zmianie. Przy normalnych warunkach atmosferycznych sezon deszczowy powinien rozpocząć się pod koniec września lub w bardziej nietypowej sytuacji na początku października. Globalne ocieplenie zmieniło jednak klasyczne modele pogodowe i obecnie ciężko określić kiedy opady powrócą.
23.10.2023

Ukraina eksportuje zboże, ale nowe szlaki mają mniejszą przepustowość

Ukraina zdołała znaleźć alternatywne sposoby na eksport swojego zboża, ale jest mało prawdopodobne, by ich przepustowość dorównała szlakom eksportowym w ramach Czarnomorskiej Inicjatywy Zbożowej, przekazało w piątek brytyjskie ministerstwo obrony.
08.09.2023

Kapitan żeglugi śródlądowej Mirosław Kaczyński o życiu na rzece

Statek jest z natury rzeczy dla człowieka miejscem wrogim, wystarczy postawić nogę, nie tam, gdzie trzeba i można ją stracić - powiedział PAP.PL kapitan żeglugi śródlądowej Mirosław Kaczyński, który pełni służbę na Wiśle od 46 lat.
17.07.2023

O żegludze rzecznej na 10. Kongresie Morskim

W Szczecinie trwa jubileuszowa edycja Kongresu Morskiego. Jak podają media, podczas debaty dużo uwagi zostało poświęconej żegludze rzecznej. Eksperci zgodnie przyznali, że jest ona obecnie praktycznie niewykorzystywana w transporcie mimo, że jest tańsza i proekologiczna.
28.06.2023

Cargill chce zrewolucjonizować żeglugę śródlądową czarterując jednostki z napędem elektrycznym

Firma będzie korzystać z zeroemisyjnych pchaczy i barek Kotug International do transportu ziaren kakaowych z portu w Amsterdamie do fabryki kakao w Zaandam. W pełni zelektryfikowane jednostki nawodne mają nie tylko eliminować emisję CO2, jak i hałas w transporcie rzecznym.
12.06.2023

Koszt nowych okrętów dla US Navy ma być o 1/3 wyższy niż pierwotnie zakładano

Według Kongresowego Biura Budżetowego (Congressional Budget Office, CBO) wydatki zdecydowanie wzrosną w porównaniu pierwotnymi założeniami.
15.11.2022

Niemcy. Kanałem Nadbrzeżnym pływają statki o zanurzeniu do 2,5 m; przewozi się nimi 3,4 mln ton towarów rocznie

Położony w landzie Dolna Saksonia na północy Niemiec 70-kilometrowy Kanał Nadbrzeżny łączy rzekę Hunte w okolicach Oldenburga z kanałem Dortmund-Ems w pobliżu Doerpen. Szlakiem, którym mogą poruszać się jednostki o zanurzeniu 2,5 m transportowanych jest ok. 3,4 mln towarów rocznie. Planowana jest rozbudowa kanału.
22.09.2022

Niemcy. W 2021 roku rzekami dostarczono do portów około 195 milionów ton towarów

Po spadku ruchu towarowego na niemieckich drogach wodnych w roku 2020, w ubiegłym roku żegluga śródlądowa zdołała się nieco ożywić. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego w 2021 roku rzekami RFN dostarczono do portów około 195 milionów ton towarów.
20.09.2022

Naukowcy apelują do władz ws. Odry, m.in. o odejście od planów regulacji

Naukowcy zaapelowali do władz "o podjęcie natychmiastowych działań związanych z Odrą i innymi rzekami w Polsce", m.in. o zaprzestanie prac regulacyjnych - na rzecz renaturyzacji. "Bez zmiany sposobu gospodarowania rzekami w Polsce podobne przypadki obserwować będziemy coraz częściej" - czytamy w apelu przedstawicieli uczelni i PAN.
25.08.2022

Flis Kanałem Elbląskim. Inicjatywę wspiera m.in. Bollore Logistics Poland

Flis Kanałem Elbląskim to rekonstrukcja historyczna spławu sosny taborskiej, dla której powstał ten kanał. Tratwą zbudowaną z siedmiu 14-metrowych tafli, spławiając 70 m sześc. sosny taborskiej popłynie profesjonalna załoga z Polskiego Cechu Flisaków, Szkutników i Sterników oraz ze Stowarzyszenia Miłośników Kanału Elbląskiego Navicula. Z tej okazji od 12 do 26 czerwca zaplanowano szereg wydarzeń towarzyszących na trasie kanałowych tartaków: od Iławy poprzez Miłomłyn, Małdyty, Rychliki do Elbląga.
13.05.2022

Most Drogowy na Warcie przejdzie rewolucję. Umowa z wykonawcą podpisana

Firma Warbud S.A. przebuduje most drogowy na Warcie w Kostrzynie nad Odrą. Nowy obiekt umożliwi sprawne prowadzenie akcji lodołamania oraz spływ kry wzdłuż rzeki. Jest to niezwykle istotny element ochrony przeciwpowodziowej. W ramach inwestycji unowocześniona zostanie także infrastruktura drogowa. Prace mają potrwać do sierpnia 2023 roku.
16.07.2021

Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika

Ograniczona dostępność wolnej powierzchni w portach utrudniająca obsługę logistyczną dużych (wolumenowo, jak również gabarytowo) projektów inwestycyjnych realizowanych w strukturze łańcucha dostaw z wieloma punktami nadania do wielu punktów przeznaczenia, jak również przeciągające się wciąż okoliczności z powodu pandemii COVID-19.
06.04.2021

Bangladesz: Co najmniej 26 pasażerów zginęło w katastrofie promu

Co najmniej 26 osób straciło życie w kolizji promu pasażerskiego z kontenerowcem na rzece Shitalakshya na południe od stolicy kraju Dhaki, do jakiej doszło w niedzielę - poinformowały w poniedziałek władze. Na pokładzie promu znajdowało się łącznie 50 osób.
05.04.2021

Żegluga śródlądowa w Grupie Wyszehradzkiej

Grupa Wyszehradzka (V4) jest zrzeszeniem państw Europy Środkowej – Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Grupa Wyszehradzka została powołana w celu pogłębienia współpracy między krajami oraz integrację europejską.
23.09.2020

Kolejny transport morski project cargo zrealizowany przez Fracht FWO w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, zorganizował w lipcu kolejny skomplikowany logistycznie transport z zakresu project cargo - trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza do Meksyku. Jego realizację poprzedziły kilkumiesięczne przygotowania, a o wyborze tras i środków transportu zadecydował jeden z przewożonych ładunków. Operacja odbyła się w gdańskim porcie.
05.08.2020

Jest projekt uchwały ws. rozbudowy Odrzańskiej Drogi Wodnej na odcinku od Malczyc do Lubiąża

Wykonanie prac w cofce stopnia wodnego Malczyce oraz budowa stopnia wodnego Lubiąż we wsi Gliniany - zakłada program rozbudowy Odrzańskiej Drogi Wodnej na odcinku od Malczyc do Lubiąża. Szacowany koszt programu na lata 2020-2028 to 1 102,1 mln zł.
30.07.2020

Bosak: musimy postawić na gospodarkę wodną

Kandydat Konfederacji na prezydenta Krzysztof Bosak uważa, że w Polsce trzeba mocniej postawić na gospodarkę wodną, która jego zdaniem była dotychczas zaniedbywana. Chodzi zarówno o poprawę retencji, jak i rozwój transportu i turystyki wodnej.
06.06.2020

Eksperci: walka z suszą powinna mieć pierwszeństwo przed budową dróg wodnych

Coraz większym problemem staje się w Polsce susza. Inwestycje w nasz system wodny, ograniczające ryzyko suszy i powodzi, powinny mieć priorytet przed inwestycjami w transport rzeczny - uważają eksperci.
01.05.2020

Rzekami, morzem i drogą - Fracht FWO Polska dostarcza młyny przemysłowe z Niemiec do elektrowni w Bełchatowie

Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, w ostatnim czasie zorganizował kolejną ciężką dostawę, ważących blisko 110 ton urządzeń energetycznych z Niemiec do Polski. Ze względu na rozmiary, ładunek wymagał niestandardowego podejścia i zaplanowania trasy przejazdu, z wykorzystaniem 3 gałęzi transportowych - śródlądowej, morskiej i drogowej.
21.11.2019

Naukowcy o miedzynarodowej drodze wodnej E40

Opublikowany w dniu 8 kwietnia br. raport polskich naukowców studzi zapał zwolenników żeglugi śródlądowej. Do eksploatacji kanału żeglugowego, czyli przede wszystkim śluzowania statków, potrzebne są znaczne ilości wody. W przypadku planowanego kanału żeglugowego wzdłuż Bugu miałaby ona pochodzić z mniejszych rzek regionu, z samego Bugu lub z Wisły.
10.04.2019

Ambasador Królestwa Niderlandów z wizytą u prezydenta Gdańska

O potencjale gdańskich i polskich rzek, o możliwościach współpracy pomiędzy gdańskimi a holenderskimi instytucjami, w tym szkołami, a także o bieżącej polityce w Polsce i Europie. W środę, 8 sierpnia, prezydent Gdańska Paweł Adamowicz spotkał się z Ambasadorem Królestwa Niderlandów, Ronem van Dartelem.
09.08.2018

Polska i Francja podjęły współpracę w zakresie żeglugi śródlądowej

Jak informuje MGMiŻŚ, Élisabeth Borne, minister transportu Republiki Francuskiej odwiedziła dziś Warszawę na zaproszenie Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Głównymi tematami rozmów był wodny transport śródlądowy, inwestycje na polskich rzekach, dekarbonizacja transportu morskiego oraz zaproszenie Francji do udziału w Światowych Dniach Morza w Szczecinie.
02.03.2018

OT Logistics o żegludze śródlądowej podczas Kongresu 590 (wideo)

W Jasionce koło Rzeszowa w dniach 16-17 listopada 2017 r. odbyła się druga już edycja Kongresu 590. OT Logistics brała aktywny udział w panelu poświęconym żegludze śródlądowej pt. „Kiedy i gdzie popłyniemy – nowe motory rozwoju żeglugi śródlądowej”.
22.11.2017

Rzeczny transport węgla wraca na Odrę

Grupa Kapitałowa OT Logistics, wiodący operator żeglugi śródlądowej w Polsce, zamierza wznowi transport węgla ze śląskich kopalni do firmy energetycznej Kogeneracja Wrocław. Będzie to pierwszy od kilku lat transport rzeczny węgla na trasie Port Gliwice – Wrocław.
13.07.2017

OT Logistics wspiera promocyjny rejs barki Wisłą z Gdańska do Warszawy

Grupa OT Logistics wspiera inicjatywę promocyjnego towarowego rejsu Wisłą z Gdańska do Warszawy, który ma zwrócić uwagę na niewykorzystany potencjał transportu rzecznego w Polsce oraz na inwestycje niezbędne do rozwoju żeglugi śródlądowej. Flota Żeglugi Bydgoskiej z Grupy Kapitałowej OT Logistics brała udział w przeładunku kontenerów w bydgoskim Brdyujściu.
25.04.2017

WWF przeciwko rozwojowi żeglugi śródlądowej w Polsce

3 marca 2017 prezydent Andrzej Duda uroczyście ratyfikował europejskie porozumienie o głównych śródlądowych drogach wodnych o znaczeniu międzynarodowym. To zielone światło dla zniszczenia przyrody największych polskich rzek, w tym Wisły, pod pozorem wypełniania unijnych zobowiązań odnośnie ograniczania emisyjności transportu – alarmuje WWF.
07.03.2017

Prezydent: śródlądowy transport wodny jest tańszy i bardziej ekologiczny niż drogowy

Transport wodny śródlądowy jest tańszy i bardziej ekologiczny niż np. drogowy, powiedział w poniedziałek prezydent Andrzej Duda, po tym, jak podpisał akt ratyfikacyjny europejskiego porozumienia w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN).
06.03.2017

Żeglowne rzeki nie zagrożą środowisku! (List otwarty do przedstawicieli WWF)

Jako przedstawiciele organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, zespołów eksperckich, instytucji naukowych, przedsiębiorców związanych z żeglugą śródlądową apelujemy do przedstawicieli Fundacji WWF o zaprzestanie rozpowszechniania za pośrednictwem mediów nieprawdziwych informacji dotyczących rzekomych zagrożeń dla środowiska, jakie miałoby przynieść przywrócenie żeglugi na głównych polskich rzekach.
04.03.2017

Eksperci: regulacja Wisły jest nieekonomiczna i zagraża środowisku

Wymarcie migrujących w górę rzeki gatunków ryb, zniszczenie unikalnych ekosystemów i siedlisk ptaków oraz ogromny koszt - to rezultat, jaki zdaniem ekspertów przyniesie przywrócenie żeglowności na Wiśle.
01.03.2017

Strategia: wsparcie publiczne nakierowane na większe wykorzystanie kolei

Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju zakłada, że wsparcie publiczne będzie w najbliższych latach nakierowane m.in. na większe wykorzystanie potencjału transportu kolejowego. Chodzi o transport międzynarodowy, regionalny, między- i wewnątrzaglomeracyjny.
22.02.2017

Transport i gospodarka morska w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju

Spójna sieć połączeń drogowych do 2023 roku, szybsza i bardziej bezpieczna kolej, wspólny bilet na połączenia kolejowe, łatwiejszy dostęp do portów od strony lądu i morza, modernizacja śródlądowych dróg wodnych ze szczególnym uwzględnieniem Odry, przyjazna i ekologiczna komunikacja w miastach – to tylko niektóre cele projektu rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w obszarze transportu.
25.09.2016

Przed nami dekady wzrostu – rozmowa z Łukaszem Greinke, nowym prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdańsk

Ambitne plany zapisane w Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027 zakładają między innymi trzykrotny wzrost przeładunków do poziomu 100 milionów ton. Niezbędnym warunkiem realizacji tych zamierzeń jest jednak ogólna poprawa infrastruktury dostępowej, rozbudowa infrastruktury terminalowej, w tym budowa Portu Centralnego. Wiele zależy też od sytuacji na światowych rynkach. Dziś port wykazuje poważne wzrosty, a jego prezes zapowiada walkę o pozycję lidera w regionie Morza Bałtyckiego.
18.09.2016

Rząd chce wskrzesić transport rzeczny. Mechanizm inwestycyjny ma zapewnić miliardy finansowania

Największe polskie rzeki – Wisła i Odra – kiedyś były integralną częścią transportowego krwiobiegu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce wskrzesić krajowy transport śródlądowy. Resort tworzy wehikuł do inwestycji w żeglowność. W wielki wielomiliardowy projekt chce zaangażować firmy energetyczne, banki, ubezpieczycieli, porty, a także środki unijne.
24.08.2016

Rząd chce do 2030 r. przywrócić żeglowność rzek. Koszt inwestycji wyniesie 70 mld zł

Priorytetem rządu są inwestycje na Odrze, gdzie wkrótce ruszą prace związane z likwidacją wąskich gardeł. Realizacja rządowego programu ma przynieść korzyści całej gospodarce – rozwinie się transport rzeczny, a wraz z nim ta gałąź przemysłu, oraz poprawi się bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Żeglowność rzek ma być przywrócona do 2030 roku, co w sumie ma kosztować 70 mld zł.
01.08.2016

Rejs Odrą ze Śląska nad Bałtyk - na rzecz promocji żeglugi śródlądowej

Niemal 700 km z Gliwic do Świnoujścia przepłyną żeglarze ze Śląskiego Yacht Clubu. Start tego nietypowego rejsu po Odrzańskiej Drodze Rzecznej - jednym z najdłuższych w kraju szlaków rzecznych - zaplanowano na 18 czerwca. Ma on m.in. promować żeglugę śródlądową.
14.05.2016

Powstanie informatyczna giełda ładunków intermodalnych

Odpowiedź na pytanie postawione w nazwie panelu dyskusyjnego "Czas na giełdę informatyczną ładunków intermodalnych?", który odbył się podczas konferencji Transport Week, była oczywista dla wszystkich jego uczestników. Rozmawiano także o potrzebie wprowadzenia konkretnych rozwiązaniach wychodzących naprzeciw oczekiwaniom rynku.
09.03.2016

Transport intermodalny - uwarunkowania prawne

Pod pojęciem transportu intermodalnego rozumie się przewóz towarów w jednej i tej samej jednostce załadunkowej lub pojeździe przy użyciu sukcesywnie różnych gałęzi transportu i bez przeładunku samych towarów w zmieniających się gałęziach transportu, na podstawie jednej umowy przewozu, za którego wykonanie odpowiada jeden podmiot - operator transportu intermodalnego.
26.07.2015

Przemysł jest zainteresowany transportem wodnym

- Zainteresowanie transportem wodnym jest duże. O możliwość transportu ładunków drogą wodną dopytuje się: przemysł kamieniarski i wydobywczy, huty, przemysł samochodowy, przemysł stoczniowy, przemysł chemiczny, przemysł elektroniczny, elektrownie, porty, centra logistyczne, linie pasażerskie, izby gospodarcze – zapewnia dr Jan Pyś, kpt. żegl. śródl., dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu.
26.06.2013

Tyłem do rzeki

W Europie nie ma kraju z dobrze rozwiniętą siecią rzeczną, który miałby tak mały udział transportu rzecznego w przewozach towarowych jak Polska. Odra to wciąż niewykorzystana szansa gospodarcza.
22.04.2013

Ukraina rozwija transport rzeczny

Ukraińskie rzeki mogą stać się ważnymi arteriami, łączącymi Europę Bałtycką z krajami śródziemnomorskimi, Afryką Północną oraz Zakaukaziem i Azją Środkową. I nic dziwnego, gdyż ukraińska gospodarka nadrabia dystans dzielący ją od innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej, spowodowany dziesięcioleciami nieefektywnego komunistycznego systemu.
02.01.2013

Chajderowski: Możliwości dla żeglugi w Polsce się wyczerpały

Żegluga śródlądowa w Polsce posiada 0,3 proc. udziału w transporcie ogółem. Powodem tak nikłego wyniku jest fatalny stan rzek: - Możliwości dla żeglugi w Polsce się wyczerpały. Od 20-30 lat nie było na Odrze żadnych inwestycji w jej żeglowność i teraz odczuwamy tego skutki – mówi Piotr Chajderowski, prezes spółki OT Logistics.
17.07.2012

Odra żeglowania nie będzie

Bruksela nie włączyła Odry do transeuropejskiej sieci transportowej. Znalazły się w niej Dunaj, Łaba, Ren i wiele innych rzek. W rozbudowę tej sieci w najbliższych latach będą inwestowane grube miliony euro. Odra jest zbyt płytka, ma za niskie mosty i za małe śluzy - argumentowała Komisja Europejska wykluczając Odrę z projektu kontynentalnej sieci transportowej.
18.06.2012

Odratrans: wszelkie inwestycje udrażniające drogi wodne są korzystne.

Od wielu dni jesteśmy świadkami politycznej dyskusji dotyczącej toru wodnego ze Szczecina do Świnoujścia. O ile polityczne głosy są często bardzo skrajne, zaskakujące. Przedsiębiorcy nie mają jednak wątpliwości, czy trzeba modernizować tor i go pogłębiać.
23.02.2012

DSV PROJECTS – rozwój BAROMETRU GOSPODARKI

Coraz częściej wielkie koncerny przemysłowe przenoszą produkcję do Polski. Rozwija się także rodzimy przemysł ciężki, eksportujący wielkie maszyny, kotły hutnicze czy generatory. Realizowane są kolejne projekty energetyki wiatrowej. Wszystko to oznacza dużo pracy dla branży spedycji projektowej.
03.08.2011

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.