• <
port_rezerwa_mega_1100_200

OT Logistics wspiera promocyjny rejs barki Wisłą z Gdańska do Warszawy

pc

25.04.2017 12:15 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski OT Logistics wspiera promocyjny rejs barki Wisłą z Gdańska do Warszawy
OT Logistics wspiera promocyjny rejs barki Wisłą z Gdańska do Warszawy - GospodarkaMorska.pl

Grupa OT Logistics wspiera inicjatywę promocyjnego towarowego rejsu Wisłą z Gdańska do Warszawy, który ma zwrócić uwagę na niewykorzystany potencjał transportu rzecznego w Polsce oraz na inwestycje niezbędne do rozwoju żeglugi śródlądowej. Flota Żeglugi Bydgoskiej z Grupy Kapitałowej OT Logistics brała udział w przeładunku kontenerów w bydgoskim Brdyujściu.

Promocyjny rejs barki z kontenerami został zorganizowany przez miasto Bydgoszcz oraz Województwo Kujawsko-Pomorskie. Oprócz upowszechnienia wiedzy na temat możliwości wykorzystania rzek w transporcie i zwrócenia uwagi na niezbędne inwestycje w tym zakresie, rejs ma promować inicjatywę budowy portu rzecznego, który ma powstać w zakolu Wisły pomiędzy Bydgoszczą a Solcem Kujawskim.

Rejs rozpoczął się w środę 19 kwietna w Gdańsku i zakończy po dziewięciu dniach w Warszawie. Komercyjny rejs zająłby 4 dni, jednak barka zatrzymuje się w miejscach, gdzie organizowane są pokazy i spotkania. Podczas rejsu barka, rzeczny zestaw pchany, zacumowała już w Grudziądzu, Bydgoszczy, Solcu Kujawskim oraz w Toruniu. Po drodze do Warszawy zatrzyma się jeszcze we Włocławku, Płocku i Modlinie.

– Mocno kibicujemy promocyjnemu rejsowi zorganizowanemu przez miasto Bydgoszcz oraz władze Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jest to świetna inicjatywa, która obrazuje jak wiele korzyści mogą przynieść inwestycje w poprawę żeglowności polskich rzek, a jednocześnie jak wiele trudności napotyka w Polsce transport rzeczny. Poprawa żeglowności na największych polskich rzekach umożliwiłaby znaczne zwiększenie udziału transportu wodnego śródlądowego w krajowym rynku logistycznym, co przyniosłoby korzyści w postaci niższych kosztów transportu, zmniejszenia ruchu kołowego i zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach – mówi Andrzej Klimek, Dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics.

Flota Żeglugi Bydgoskiej z grupy OT Logistics została wykorzystana podczas rejsu do pokazowego przeładunku kontenerów w bydgoskim Brdyujściu. Dwa kontenery zostały przeładowane z zestawu pierwotnego na barkę górnopokładową BPP-400 należącą do Żeglugi Bydgoskiej. Po ponownym przeładunku zestaw ruszył w dalszą drogę w górę Wisły.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji, po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł.

Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Żegluga Bydgoska natomiast to spółka z blisko stuletnią tradycją, a przy tym jeden z największych podmiotów polskiego rynku usług transportu wodnego śródlądowego. Jej głównym obszarem działalności jest rejon Bydgoszczy i Malborka. Spółka świadczy usługi transportowe ładunków masowych, drobnicowych, sztuk ciężkich i ponadgabarytowych. Żegluga Bydgoska zajmuje się również wydobyciem i sprzedażą kruszywa budowlanego i piasków formierskich, wydobywanych z nurtu rzeki Wisły. Spółka produkuje kruszywa sortowane dla potrzeb budownictwa, jak również wykonuje usługi hydrotechniczne, prowadzi prace pogłębiarskie oraz zajmuje się wynajmem jednostek pływających, urządzeń i sprzętu. W sezonie nawigacyjnym świadczy usługi przewozowe pasażerskie tramwajami wodnymi oraz prowadzi działalność rekreacyjną, oferując rejsy wycieczkowe statkami po Brdzie i Kanale Bydgoskim.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39925,00 $ tona -0,79% 1 gru
 Cynk 3295,00 $ tona -1,58% 1 gru
 Aluminium 2669,00 $ tona 1,33% 1 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.