• <
PZT_1100x200_gif_2020

Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika
Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika - GospodarkaMorska.pl
fot. ESA Logistika

ac

06.04.2021 Źródło: własne

Ograniczona dostępność wolnej powierzchni w portach utrudniająca obsługę logistyczną dużych (wolumenowo, jak również gabarytowo) projektów inwestycyjnych realizowanych w strukturze łańcucha dostaw z wieloma punktami nadania do wielu punktów przeznaczenia, jak również przeciągające się wciąż okoliczności z powodu pandemii COVID-19. Z tymi wyzwaniami mierzyć się muszą specjaliści spółki ESA logistika, odpowiedzialni za obsługę logistyczną dostaw od kluczowych producentów wielkogabarytowych rur stalowych dla projektu Baltic Pipe. Jak, mimo trudności udaje im się skutecznie zarządzać projektem i wywiązywać się z harmonogramu? 

Baltic Pipe to strategiczny projekt, którego celem jest utworzenie korytarza północ-południe dla dostaw gazu na rynku europejskim. To jedno z priorytetowych działań w ramach rozbudowy infrastruktury energetycznej, wyznaczonych przez Unię Europejską.  – Dostarczane przez nas materiały to kluczowe komponenty tej inwestycji, więc dokładamy wszelkich starań i wykonujemy zadanie zgodnie z harmonogramem. Na plac budowy dotarło już więc 60 000 mb wielkogabarytowych rur stalowych, z których budowany jest polski odcinek gazociągu– podkreśla Damian Popek, Business Unit Manager w ESA logistika. 

Elementy do budowy rurociągu, dostarczane są z fabryk zlokalizowanych w Polsce, jak również z fabryk zlokalizowanych poza granicami kraju, gdzie łańcuch logistyczny wymaga zastosowania wielu rodzajów gałęzi transportu. Dotychczasowe dostawy będące w zakresie obsługi ESA Logistika, przypłynęły 6 statkami i przyjechały 3 pociągami. – Jesteśmy odpowiedzialni za cały proces logistyczny na terenie kraju, czyli rozładunek statku lub pociągu, składowanie rur, załadunek na zestawy transportowe, dostawę do miejsca docelowego, rozładunek na przygotowane przez specjalnie w tym celu podpory do składowania oraz ewentualną naprawę rur – Koordynator Projektu w ESA logistika. Terminowa realizacja zadania wymaga, aby każdego dnia do punktów przeznaczenia wyjechało nawet 60 dostaw na dedykowanych specjalistycznych zestawach transportowych. Jak podkreślają pracujący przy Baltic Pipe logistycy z Gliwic, kluczowe w tym projekcie jest idealne zgranie w czasie wszystkich zadań. – Nie jest to łatwe, ale nie z takimi zadaniami dajemy sobie radę – podsumowuje z uśmiechem Łukasz Gorgol.

Kompleks chemiczny Projekt Polimery Police w zaawansowanej fazie etapu dostaw inwestycyjnych

Po obsłudze takich projektów jak Baltic Pipe, czy wcześniej elektrownie Kozienice i Żerań, należąca do grupy Hitachi Transport System spółka ESA logistika, jest coraz szerzej znana jako partner do zadań specjalnych. Jednym z aktualnych priorytetów ESA logistika jest sprawne zabezpieczenie przepływów logistycznych dla dostaw importowych elementów konstrukcyjnych oraz aparatów technologicznych z poszczególnych zakresów budowy kompleksu chemicznego „Polimery Police”. Łączny szacowany wolumen standardowych oraz wielkogabarytowych konstrukcji podlegających naszej obsłudze logistycznej wynosi przeszło 35 000 CBM  w całym projekcie. Wielomiesięczne planowanie, które poprzedza ostateczne działanie w terenie po raz kolejny staję się czynnikiem decydującym w sprawnej realizacji zadań logistycznych w tak wielowektorowym przedsięwzięciu budowlano-inwestycyjnym jakim jest projekt „Polimery Police” -  dodaje Andrzej Kubiak, Business Development Manager, ESA Logistika

Ekspansja usług logistycznych dla obsługi projektów energetycznych na rynku niemieckim

Zdobywane w Polsce od kilku lat doświadczenie, pozwoliło spółce ESA w ostatnim czasie sięgnąć po projekty spoza kraju. Operator logistyczny tym razem swoje działania realizuje w ramach rozbudowy elektrowni "VW Heizkraftwerk West" zlokalizowanej na terenie największej na świecie fabryki samochodów w niemieckim Wolfsburgu. Dwa obecnie pracujące tam bloki węglowe, zastąpione zostaną przez kogeneracyjną jednostkę gazowo-parową. – Elementy, za które jesteśmy odpowiedzialni produkowane są w Egipcie. Na nas spoczywa ich transport drogą morską z Aleksandrii do Hamburga, a następnie transport rzeczny i drogowy na sam plac budowy – wyjaśnia Marek Elias koordynator projektu z ramienia ESA logistika. Wkrótce rozpocznie się najtrudniejszy, kluczowy moment całego zlecenia. W podróż z Egiptu wyruszą bowiem ogromne turbiny gazowe H-100 oraz osprzęt towarzyszący. Do portu w Hamburgu transport dotrze pod koniec kwietnia. – ESA logistika odpowiedzialna jest za najbardziej wymagający fragment tej operacji, czyli transport pomiędzy portem morskim a placem budowy. Zadanie przygotowujemy już od początku ubiegłego roku, wymaga ono bowiem zaprojektowania i skoordynowania wielu działań, od spraw administracyjnych po dobór właściwego sposobu relokacji transportowanych – tłumaczy Elias. Cały projekt ma zostać oddany do użytku jesienią 2022.

Kompleksowe wsparcie logistyczne odpowiedzią na oczekiwania inwestorów

Gwarancja kompleksowej obsługi sprawia, że firmie z Gliwic ufają nie tylko zachodni sąsiedzi, ale też kolejni inwestorzy z Azji. Jedna z największych koreańskich firm z branży motoryzacyjnej SK Innovation inwestuje właśnie w swoją pierwszą w Polsce fabrykę w Dąbrowie Górniczej (w ramach KSSE). Poszczególne komponenty fabryki produkowane są w Azji i transportowane do Europy. Za całościową obsługę logistyczną tego projektu odpowiadają profesjonaliści z ESA logistika. – Koordynując pracę wielu poddostawców zapewniamy nie tylko transport, ale także kompleksową obsługę administracyjną i celną na terenie polskich i niemieckich portów morskich i w ramach lotniczo-drogowych połączeń z lotniska w Warszawie – mówi koordynatorka projektu Beata Wójcik z ESA logistika. Wysokość największych elementów wyładowywanych ze statku w Hamburgu i dedykowanych na teren inwestycji wynosiła ponad 4 metry, co stanowiło niemałe wyzwanie logistyczne i wymagało specjalistycznego sprzętu do prac przeładunkowo-transportowych na terenie terminali morsko-lądowych. Skoordynowanie wszystkich operacji w jednym czasie to dla specjalistów z ESA sprawdzian elastyczności i umiejętności podejmowania szybkich decyzji.  

Wszystko wskazuje na to, że posiadający wszechstronne umiejętności i doświadczenie specjaliści z ESA logistika są precyzyjną odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby odbiorców usług z zakresu transportu specjalnego. Tempo rozwoju spółki, która pod skrzydłami patronów z Hitachi Transport System działa w Polsce od dekady, jest imponujące. Coraz ambitniejsze projekty, których podejmują się specjaliści z Gliwic, każe nam przypuszczać, że o spocznięciu na laurach nie ma mowy. 


Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.